kwasy omega

Więcej o:

kwasy omega

  • Kwasy omega-3 - rybie bogactwo. Po co nam omega-3 i gdzie ich szukać?

    Kwasy omega-3: co to jest? Omega-3 (ω-3) to grupa nienasyconych kwasów tłuszczowych, do której należą kwas alfa-linolenowy (ALA) , eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA) . ALA, EPA i DHA zaliczają się do kwasów egzogennych, czyli tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów

  • Zachodnia dieta wysokotłuszczowa może zwiększać przewlekły ból

    się w rezultacie chorobami metabolicznymi. Podczas badań u laboratoryjnych myszy, którym podawano żywność wzbogaconą o kwasy omega-6, obserwowano nadwrażliwość na ból oraz uszkodzenia nerwów obwodowych przypominające neuropatię obwodową. W zwojach korzeni nerwów w okolicy kręgosłupa lędźwiowego

  • Skóra sucha - jak o nią właściwie dbać i jakie preparaty stosować?

    wolne rodniki (związki te mogą się przyczynić do rozwoju zmian nowotworowych, a także przyspieszają starzenie się organizmu). Źródłem cennych kwasów omega-3 , które także poprawiają wygląd skóry, są orzechy czy ryby, zwłaszcza te tłuste. Nie można też zapominać o przyjmowaniu odpowiedniej ilości

  • Witaminy i minerały, których potrzebuje nasza skóra

    przykładu awokado, a także nasiona (olej z nasion, oliwa z oliwek) oraz orzechy. Chodzi tutaj o to, że kwasy omega-3 to składnik, z którego organizm buduje ścianki komórek, nie wytwarza go jednak samodzielnie, tylko czerpie z pożywienia. Ponadto kwasy wielonienasycone mają właściwości zmniejszające stany

  • Olej rzepakowy - złoto wśród olejów. Jak wypada w porównaniu z oliwą?

    . Zawiera on  nawet 10 razy więcej kwasu omega-3 niż oliwa. Spożywając jego dwie łyżki pokrywasz dzienne zapotrzebowanie na omega-3. Olej rzepakowy zawiera także kwasy omega-6, które w połączeniu z omega-3 wykazują korzystne działanie w profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego. Okazuje się, że w

  • Smoczy owoc (pitaja): właściwości zdrowotne. Jak obierać pitaję?

    . Zawiera ponadto oligosacharydy, poprawiające pracę jelit. Smoczy owoc wpływa też na obniżenie poziomu złego cholesterolu i utrzymuje odpowiedni poziom dobrego . Czarne ziarna owocu mają w sobie wiele kwasów omega-3 i omega-6 , które są istotne m.in. dla odpowiedniej pracy układu sercowo-naczyniowego

  • Kwas dokozaheksaenowy (DHA) - ważny podczas ciąży. Funkcje i źródła DHA

    wytwarza sam, dlatego muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. W grupie NNKT znajdują się kwasy omega-3 : alfa-linolenowy (ALA), wspomniany już dokozaheksaenowy (DHA) i eikozapentaenowy (EPA), a także należący do kwasów omega-6 kwas linolowy (LA) i arachidonowy (AA). DHA jest potrzebny do prawidłowego