warzywa

Więcej o:

warzywa

  • Co zawiera dużo witaminy C? Warzywa i owoce bogate w witaminę zdrowia

    cebula: chroni przed rakiem, wzmacnia odporność Które owoce i warzywa zawierają najwięcej witaminy C – produkty, które dadzą Ci odporność Które owoce i warzywa zawierają najwięcej witaminy C? To nierzadko produkty, z których korzystamy na co dzień. Nie są one trudno dostępne, ani też drogie

  • Soczewica - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne soczewicy

    Więcej tematów na stronie głównej Gazeta.pl Soczewica to roślina strączkowa, która jest źródłem cennego białka - w 100 gramach warzywa jest ok. 9 g, jednocześnie jest przyswajane w 85 proc., co czyni ją absolutną rekordzistką, to też powód, dla którego tak chętnie sięgają po nią wegetarianie

  • Dynia na fali. Wykorzystaj sezon, ciesz się smakiem

    Więcej jesiennych klimatów na Gazeta.pl Dynia rośnie jak na drożdżach. Cieszy oko rolnika. Warzywa najpopularniejszej w Polsce odmiany Cucurbita maxima w ciągu zaledwie 4-5 miesięcy mogą osiągnąć wagę 200 kilogramów. Krajowa rekordzistka przekroczyła 580 kg! Oczywiście, taka solidna porcja warzywa

  • Układ immunologiczny, czyli co odpowiada za odporność organizmu?

    pokarm, jednak od momentu kiedy przekracza szósty miesiąc życia, a następnie jest odstawiane od karmienia piersią, organizm samodzielnie kształtuje odporność. Wspierać go w tym można wdrażając odpowiednią dietę, która bogata jest w warzywa, owoce, ryby, pełnowartościowe pieczywo itp. Ważnym elementem

  • Jesienna chandra - jak sobie z nią radzić

    , bezsenności, a także depresji. Bogatym źródłem witaminy B6 są przede wszystkim ryby (zawierające także cenne kwasy tłuszczowe omega-3 ), mięso, warzywa skrobiowe - głównie ziemniaki, a także banany. Cenne połączenie magnezu oraz witaminy B6 znajdziemy szczególnie w kiełkach i otrębach, soi oraz orzechach

  • Stres oksydacyjny - przyczyny powstawania, skutki, leczenie, dieta

    diety. Najlepszym źródłem przeciwutleniaczy są świeże warzywa i owoce, dlatego nigdy nie powinno ich zabraknąć w naszej diecie. Dodatkowo warto pamiętać także o odpowiednim poziomie nawodnienia organizmu, który jest niezwykle istotny dla zachowania jego równowagi. 

  • Suplementacja zimą: witaminy dla dorosłych, dzieci i osób starszych

    pozyskanie witamin jest zdrowa dieta. Jeśli zadbamy o to, aby dziecko codziennie spożywało dużo warzyw, owoców, aby w jego diecie nie zabrakło dobrej jakości ryb, miodu, kiszonek, własnej roboty soków z malin, czarnego bzu czy pigwy, to możemy być pewni, że ilość infekcji w ciągu roku nie przekroczy normy

  • Odporność: co to jest, od czego zależy i jak ją kształtować?

    , aby każdego dnia spożywać świeże warzywa i owoce, które są skarbnicą witamin: A , E , D, C, a także witamin z grupy B . Bogatym ich źródłem mogą być także występujące w naturze zioła takie jak czarny bez , jarzębina, jeżówka purpurowa , czystek czy dzika róża . Pozytywnie na ciało wpływają

  • Warzywa strączkowe - właściwości, zastosowanie

    Warzywa strączkowe - lista Do roślin strączkowych zalicza się wiele warzyw, które rosną w naszym klimacie. Warzywa strączkowe, które mogą być uprawiane w Polsce to: fasola zwykła, fasola wielokwiatowa, groch zwyczajny, ciecierzyca pospolita, bób , soczewica jadalna, fasolnik, soja warzywna