witamina-c

Witamina-c

Witamina C (kwas askorbinowy) uczestniczy w produkcji kolagenu i podstawowych białek organizmu (kości, chrząstki, ścięgna, więzadła). Uczestniczy w procesach metabolicznych, odtruwa i chroni organizm przed procesami utleniania. Pomaga w metabolizmie tłuszczów, cholesterolu i kwasów żółciowych. Jest czynnikiem stabilizującym układ odpornościowy i immunologiczny. Źródło witaminy: zielone warzywa liściaste, natka pietruszki, kapusta (zwłaszcza kiszona), pomidory, papryka, cytrusy, kiwi, czarna i czerwona porzeczka, czarny bez, dzika róża, truskawki. Skutki niedoboru: ogólny spadek odporności, szkorbut, krwawienie i owrzodzenie dziąseł, wypadanie zębów, obrzmienie i bolesność stawów, nieprawidłowe zrastanie się kości, powolne gojenie się ran, kruchość i pękanie naczyń krwionośnych.

witamina c

Więcej o:

witamina c

  • Witamina C

    Witamina C Kiedy Margaret Thatcher była jeszcze urzędującym premierem, zaczynała swój dzień od czarnej kawy i kilku tabletek witaminy C. Nie wiadomo, czy żelazna dama robi tak dziś, jedno jest pewne: nie warto łączyć jednego i drugiego. Kawa niszczy bowiem większość kwasu askorbinowego

  • Nadmiar witaminy C. Jakie mogą być skutki hiperwitaminozy?

    Nadmiar witaminy C: skutki uboczne Nadmiar witaminy C możliwy jest w zasadzie tylko wyłącznie w sytuacji, kiedy przyjmujemy środki zawierające ją w swoim składzie. Przyjmując kwas askorbinowy wyłącznie z pokarmami, nie ma zagrożenia jego przedawkowaniem. Niemniej jednak w okresie wzmożonych

  • Witamina C - dlaczego jest taka ważna i gdzie jej szukać?

    Witamina C jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wiele organizmów żywych jest w stanie wytwarzać witaminę C. Niestety, człowiek nie należy do nich. Nasz organizm nie potrafi ani syntetyzować, ani magazynować witaminy C. Dlatego powinniśmy ją stale dostarczać z pożywieniem lub

  • Wlewy z witaminy C - czy są skuteczne i kiedy się je stosuje

    Wlewy dożylne z witaminy C ? wskazania Witamina C, znana również pod nazwą kwas askorbinowy, to witamina, która znana jest z tego, że wspomaga odporność organizmu oraz przyspiesza walkę z infekcjami o podłożu wirusowym. Poza tym, jest ona zaliczana do grupy silnych antyoksydantów, co oznacza

  • Witamina C - jak ją przyjmować i jak wybierać?

    Witamina C to popularna nazwa kwasu askorbinowego - organicznego związku chemicznego niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizm człowieka nie potrafi syntetyzować witaminy C, nie ma także zdolności jej magazynowania, dlatego musi ona być stale dostarczana z pożywieniem lub

  • Co zawiera dużo witaminy C? Warzywa i owoce bogate w witaminę zdrowia

    Dzika róża - witamina c znajdująca się w niej w największej ilości Dzika róża ? witamina C zawarta w tej roślinie osiąga aż 1800 mg na 100 g. Oznacza to, że w dzikiej róży znajdziemy największą zawartość witaminy C. Jako ciekawostkę możemy dodać, że garść dzikiej róży to równowartość aż 34 cytryn

  • Zbadano ile witaminy C potrzebujemy, aby wzmocnić układ odpornościowy

    Więcej na temat odporności i zapobiegania chorobom przeczytasz na głównej stronie Gazeta.pl. Dla ekspertów nie jest niespodzianką, że osoby z nadmierną masą ciała cierpią na niedobory witaminy C, ale dopiero teraz dokładnie przyjrzeli się temu zagadnieniu. Naukowcy z New University Otago w

  • Potrzebujesz witaminy C? Ten owoc ma jej więcej niż cytryna

    Ameryce Środkowej, a także w północnej części Ameryki Południowej. Acerola ma szerokie zastosowanie w medycynie - głównie dzięki temu, zę zawiera dużą ilość witaminy C. Z tego względu popyt na produkty z acerolą stale rośnie, a w sklepach internetowych pojawia się czy to acerola w proszku, czy też acerola