selen

Selen

Selen to cenny antyoksydant (przeciwutlenicz), czyli wróg nowotworów i źródło odporności oraz dłuższej młodości. Wspiera układ immunologiczny, a także chroni przed reumatoidalnym zapaleniem stawów. Źródła selenu w pokarmach: orzechy (najwięcej w orzechach brazylijskich), jaja, owoce morza, produkty pełnoziarniste.

selen

Więcej o:

selen

  • Selen

    Podstawowe informacje Jest to mikroelement działający bezpośrednio w połączeniu z witaminą E. Bierze udział w eliminacji wolnych rodników i metali ciężkich takich jak arsen, kadm, srebro i rtęć. Niektórzy naukowcy wierzą, iż selen zapobiega powstawaniu niektórych nowotworów. Niedobory

  • Selen - czy spowalnia procesy starzenia? Co mówią badania naukowe

    Więcej o starzeniu się organizmu i sposobach spowalniania tego procesu przeczytasz na głównej stronie Gazeta.pl. Selen to mikropierwiastek, który występuje w naszym ciele w ilościach śladowych. Nasz organizm pozyskuje go z pożywienia. Selen jest magazynowany przede wszystkim w tarczycy, a ponadto w

  • Jeśli chcesz zadbać o odporność, nie zapomnij o selenie

    Więcej podobnych tematów na stronie głównej Gazeta.pl Selen wspomaga odporność Selen zaliczany jest do grupy mikroelementów. Pełni bardzo istotne funkcje w ludzkim organizmie, dlatego nie należy dopuszczać do jego niedoboru. Selen ma istotny wpływ na działanie układu odpornościowego. Niedobór

  • Halibut - ryba morska zagrożona wyginięciem. Jakie zalety ma hodowlana?

    jakości białka (czyli zawierającego wszystkie niezbędne aminokwasy, których organizm nie potrafi sam zsyntetyzować). Ponadto selen, witaminy i cenne dla serca kwasy omega-3. Halibut - wartości odżywcze: źródło pełnowartościowego białka źródło kwasów omega-3 doskonałe źródło selenu (jest przeciwutleniaczem

  • Dieta przy Hashimoto. Ostrożnie z solą, ogranicz też tych kilka składników

    jest jednak również dieta. Jak powinna wyglądać? Dieta przy Hashimoto. Co należy jeść? Dieta powinna być bogata w produkty, które dostarczą naszemu organizmowi takich składników mineralnych, jak cynk, żelazo i selen. Ponadto powinna uwzględniać witaminy: D, E, A, C oraz witaminy z grupy B. Ważne jest również, aby żywność

  • Dieta w chorobie Hashimoto: jakich składników nie może zabraknąć

    i witamin z grupy B, składników mineralnych (selen, cynk, żelazo, chrom, magnez) oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-3). Uważa się, że chorzy powinni unikać nadmiaru jodu. Dzienna, wystarczająca dawka jodu wynosi 150 miligramów na dobę (więcej u kobiet w ciąży oraz karmiących - 220 i 290

  • Dieta w chorobie Hashimoto: zasady, jakie produkty są wskazane

    żywienia, ze szczególnym uwzględnieniem witamin, takich jak D, A, E, C i witamin z grupy B, składników mineralnych (selen, cynk, żelazo, chrom, magnez) oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-3). Uważa się, że chorzy powinni unikać nadmiaru jodu. Dzienna, wystarczająca dawka jodu wynosi 150

  • Orzechy brazylijskie - smaczna i odżywcza przekąska

    brazylijskich pochodzą z dziko rosnących hodowli. Mimo że w naszych rejonach świata niezbyt popularny, orzech brazylijski jest bardzo doceniany w swoich rodzinnych stronach - w Brazylii owoc ten otrzymał miano ?brazylijskiego złota?. Najpopularniejsze orzechy: Orzechy brazylijskie - bogactwo selenu. Jak

  • Wiosenne zmęczenie, które... nie mija

    przyczyna zmęczenia Nasz organizm do utrzymania homeostazy, czyli równowagi, potrzebuje nie tylko makroskładników pokarmowych takich jak białka, cukry i tłuszcze. To one dostarczają nam energii. Równie ważne, choć z całkiem innego powodu, są mikroskładniki takie jak selen, potas, cynk, żelazo