indeks glikemiczny

Więcej o:

indeks glikemiczny

  • Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

    Indeks glikemiczny to wartość, za pomocą której wyraża się wzrost stężenia glukozy we krwi po spożyciu porcji produktu zawierającej 50g węglowodanów przyswajalnych w porównaniu ze wzrostem, który następuje po spożyciu tzw. produktu standardowego (glukozy lub białego chleba). Co to oznacza w

  • Indeks glikemiczny (IG) - ważny wskaźnik nie tylko dla diabetyków

    Indeks glikemiczny jest wskaźnikiem klasyfikującym produkty spożywcze na podstawie ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi na około 2 do 3 godzin po spożytym posiłku. Punktem odniesienia w przypadku określania indeksu glikemicznego jest glukoza, której IG wynosi 100. Ze względu

  • Dieta z niskim indeksem glikemicznym. Zrezygnuj z kilku produktów

    glikemicznym. Te produkty będą wskazane Każdą istotną zmianę diety, powinniśmy skonsultować z naszym lekarzem. Jeśli okaże się, że w naszym przypadku wskazane jest spożywanie posiłków z niskim indeksem glikemicznym, powinniśmy sięgnąć po następujące produkty: pieczywo pełnoziarniste, rośliny strączkowe

  • Tabela indeksów glikemicznych różnych produktów żywnościowych

    Dołącz do nas na Facebooku! Indeks glikemiczny to procentowy wzrost stężenia glukozy we krwi po spożyciu porcji produktu zawierającej 50 gramów przyswajalnych węglowodanów. Wzrost poziomu cukru we krwi w przypadku konsumpcji 50 gramów glukozy przyjęto jako podstawę skali (100%). Zobacz

  • Asystent Google Cukrzyca.pl - aplikacja dla chorych na cukrzycę

    pracochłonnego sprawdzania w tabelach danych, dotyczących chociażby indeksu glikemicznego składników. Cukrzyca jest chorobą wymagającą nieustannej uważności ze strony chorego i aktywnego zaangażowania się w proces leczenia. Od jego wiedzy na temat żywności i dbałości o to, co i w jakiej ilości spożywa, zależy

  • Poliole (słodziki): rodzaje, właściwości. Czy są zdrowe?

    ) charakteryzują się: niską kaloryczności niskim indeksem glikemicznym nie podnoszą gwałtownie poziomu stężenia glukozy we krwi, a więc nie pobudzają produkcji insuliny nie powodują próchnicy, a ksylitol efektywnie zwalcza bakterie Streptococus mutans Poliole są inaczej metabolizowane w organizmie niż cukry

  • Dziki ryż: właściwości. Jak gotować dziki ryż?

    ma też niższy indeks glikemiczny. Ma oryginalny smak i zapach, świetnie komponujący się z białym lub czarnym ryżem, a także jako dodatek do sałat czy do dań mięsnych i rybnych. Dziki ryż - jak gotować dziki ryż? Ziarna można po prostu ugotować, tak jak gotuje się kasze czy biały lub brązowy ryż

  • Najpopularniejsze diety odchudzające w 2019 roku

    , ale jest także dietą prozdrowotną, ponieważ zakłada jedzenie produktów o niskim indeksie glikemicznym. Dietę dzieli się na dwa etapy ? w pierwszym spożywa się produkty, których indeks wynosi maksymalnie 50, natomiast w drugiej fazie można jeść produkty, których indeks glikemiczny jest niższy niż 80. Dzięki