błonnik

Więcej o:

błonnik

  • Szparagi: mało kalorii, dużo błonnika

    przez wielu uznawane są za towar ekskluzywny to coraz śmielej pojawiają się na naszych stołach. To dobrze, bo obecna w nich moc jest bezcenna! Szparagi, nie tylko na trawienie Szparagi to jednak nie tylko błonnik. Znajdziemy w nich duże ilość witam z

  • Cała prawda o błonniku pokarmowym

    Jeszcze niedawno błonnik uchodził za tzw. substancję balastową, czyli zbędną organizmowi, a pochłanianą przy okazji spożywania innych wartościowych substancji odżywczych. Rzeczywiście nie dostarcza witamin, minerałów, nie można go przyswoić. A jednak zrobił karierę i dzisiaj

  • Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

    Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Niektóre produkty mają go mnóstwo, a zalecana dobowa dawka jest ściśle określona. Czy zatem ich spożywanie zawsze wychodzi na zdrowie? WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca, aby w naszym menu znalazło się od

  • Dieta cukrzycowa. Jak powinien wyglądać jadłospis diabetyka?

    stanem przedcukrzycowym, które muszą pilnie śledzić wysokość stężenia glukozy. Tabela produktów, które można jeść przy cukrzycy, skupia się wokół  artykułów posiadających dużą zawartość błonnika , a także węglowodanów złożonych oraz niewielką ilość tłuszczu. Dużą grupę spełniającą te warunki

  • Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

    Błonnik witalny – naturalny suplement diety Warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i otręby owsiane – w tych produktach znajdziemy duże ilości błonnika, których potrzebuje nasz organizm. Jednak nie każdego dnia jesteśmy w stanie zapewnić sobie jadłospis składający się z tego typu

  • Błonnik - jego rola w organizmie, najlepsze źródła i skutki niedoboru

    Rola błonnika w organizmie Chemicznie błonnik stanowi grupę polisachardydów - roślinnych cukrów złożonych. Pochodzą one głównie ze ścian komórkowych roślin. W jego skład wchodzą w rzeczywistości przeróżne substancje, takie jak ligniny czy celulozy, a także pektyny i rozmaite śluzy oraz gumy

  • Pełne ziarno zbóż - pominięte źródło zrównoważonego białka

    Więcej tematów o ludzkiej diecie na stronie głównej Gazeta.pl Produkty zbożowe są jednym z ważniejszych składników codziennej diety człowieka. To główne źródło energii, węglowodanów, błonnika pokarmowego i białka roślinnego. Tym, co martwi ekspertów, jest fakt, że obecnie mniej niż połowa

  • Jak zbić cholesterol, czyli skuteczne metody walki z podwyższonym LDL

    wystąpienia chorób układu krążenia , ale także nadwagi i otyłości prowadzących do rozwoju niezwykle niebezpiecznej cukrzycy typu 2 . W diecie antycholesterolowej powinny dominować zatem produkty bogate w błonnik spożywczy, witaminy i minerały. Na pierwszym miejscu powinny znaleźć się w niej warzywa i

  • Zaburzenia odżywiania u dzieci. Gdzie udać się po pomoc?

    warzyw, które są źródłem cennych witamin i błonnika . W jadłospisie nie powinno być miejsca dla produktów wysokoprzetworzonych, słodzonych i z dużą zawartością tłuszczu. To bowiem prowadzi nie tylko do problemów z nadwagą , ale także zwiększa ryzyko cukrzycy i innych niebezpiecznych chorób. Jak