błonnik

Więcej o:

błonnik

  • Szparagi: mało kalorii, dużo błonnika

    przez wielu uznawane są za towar ekskluzywny to coraz śmielej pojawiają się na naszych stołach. To dobrze, bo obecna w nich moc jest bezcenna! Szparagi, nie tylko na trawienie Szparagi to jednak nie tylko błonnik. Znajdziemy w nich duże ilość witam z

  • Cała prawda o błonniku pokarmowym

    Jeszcze niedawno błonnik uchodził za tzw. substancję balastową, czyli zbędną organizmowi, a pochłanianą przy okazji spożywania innych wartościowych substancji odżywczych. Rzeczywiście nie dostarcza witamin, minerałów, nie można go przyswoić. A jednak zrobił karierę i dzisiaj

  • Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

    Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Niektóre produkty mają go mnóstwo, a zalecana dobowa dawka jest ściśle określona. Czy zatem ich spożywanie zawsze wychodzi na zdrowie? WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaleca, aby w naszym menu znalazło się od

  • Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

    Błonnik witalny – naturalny suplement diety Warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i otręby owsiane – w tych produktach znajdziemy duże ilości błonnika, których potrzebuje nasz organizm. Jednak nie każdego dnia jesteśmy w stanie zapewnić sobie jadłospis składający się z tego typu

  • Błonnik - jego rola w organizmie, najlepsze źródła i skutki niedoboru

    Rola błonnika w organizmie Chemicznie błonnik stanowi grupę polisachardydów - roślinnych cukrów złożonych. Pochodzą one głównie ze ścian komórkowych roślin. W jego skład wchodzą w rzeczywistości przeróżne substancje, takie jak ligniny czy celulozy, a także pektyny i rozmaite śluzy oraz gumy

  • Dieta śródziemnomorska: zasady, zalety i wady

    ). Pełnoziarniste pieczywo zawiera dość błonnika , niezbędnego do prawidłowej pracy układu pokarmowego. Sprzyja utrzymaniu odpowiedniej masy ciała. A oliwa z oliwek zapewnia uczucie sytości. No i jeszcze jedna niebagatelna zaleta: dania kuchni śródziemnomorskiej są po prostu pyszne. W dodatku na całym świecie

  • Cebula, czosnek, por: najlepsi przyjaciele w sezonie infekcji?

    warzywa - kolor ma znaczenie ) Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Zmiany po smażeniu... Cebula (Allium cepa L.), podobnie jak czosnek , pochodzi z rodziny liliowatych (podrodzina: czosnkowate). 100 g cebuli (jedno dorodne warzywo) zawiera ok. 40 kcal i 1,7 g błonnika . Nie te cechy jednak

  • Ile kalorii ma banan? Dla kogo będzie to idealny owoc?

    naturalnym źródłem probiotyków , więc stymulują rozwój prawidłowej flory jelitowej. Co więcej, banan zawiera w sobie prawdziwy wachlarz witamin: A, B, C, E oraz K. Banany to także ważne źródło błonnika i składników mineralnych: magnezu, fosforu, wapnia oraz wspomnianego na początku potasu. Banany pomogą

  • Śliwka na trawienie, cerę, miażdżycę. Wystarczą trzy śliwki dziennie!

    Śliwki zawierają błonnik, który jest w naturalnym sposobem na przemianę materii. O tym i innych naturalnych sposobach wspomagania przemiany materii mówi nasz film. Najwięcej wartości odżywczych zawierają śliwki węgierki - możemy wybierać z wielu ich odmian. Bogate w błonnik są także renklody; nieco