kwasy omega 3

Więcej o:

kwasy omega 3

  • Kwasy omega-3 - rybie bogactwo. Po co nam omega-3 i gdzie ich szukać?

    Kwasy omega-3: co to jest? Omega-3 (?-3) to grupa nienasyconych kwasów tłuszczowych, do której należą kwas alfa-linolenowy (ALA), eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA). ALA, EPA i DHA zaliczają się do kwasów egzogennych, czyli tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych

  • Witamina D i kwasy omega-3 zmniejszają ryzyko chorób autoimmunologicznych

    i śmiertelności w starszym wieku oraz jedną z głównych przyczyn śmiertelności wśród kobiet. Niestety, nie mamy zbyt wielu skutecznych metod leczenia tych schorzeń, dlatego tak ważna jest profilaktyka. Od pewnego czasu naukowcy podejrzewali, że witamina D oraz kwasy omega-3 mogą zmniejszać ryzyko rozwoju chorób

  • Kwas dokozaheksaenowy (DHA) - ważny podczas ciąży. Funkcje i źródła DHA

    nie wytwarza sam, dlatego muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. W grupie NNKT znajdują się kwasy omega-3: alfa-linolenowy (ALA), wspomniany już dokozaheksaenowy (DHA) i eikozapentaenowy (EPA), a także należący do kwasów omega-6 kwas linolowy (LA) i arachidonowy (AA). DHA jest potrzebny do prawidłowego

  • Olej z wątroby rekina - jakie są jego właściwości?

    z organizmu niebezpiecznych drobnoustrojów. Tym samym łagodzą objawy alergiczne, przyspieszają gojenie się ran, wykazują działanie przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze oraz przeciwnowotworowe. Warto pamiętać, że ze względu na wysoką zawartość kwasów omega-3, tran ani olej z wątroby rekina nie powinny być

  • Nasiona chia - jakie mają właściwości i jak je jeść?

    Co to są nasiona chia? Nasiona chia to nasiona szałwii hiszpańskiej - rośliny, która pochodzi z Gwatemali i Meksyku. Jej właściwości były znane już bardzo dawno plemionom Azteków i Majów i stanowiły tam bardzo ważną uprawę. Bogactwo składników, m.in. kwasów omega-3, powoduje, że nasiona szałwii

  • Algi - dlaczego warto włączyć je do diety? Poznaj najważniejsze powody

    ich kolorów. Tak więc istnieją algi zielone, brunatne i czerwone. Gdy mówimy o algach, nie możemy zapomnieć o ich cennych składnikach. To m.in.: kwasy omega-3 (m.in. kwas alfa-linolenowy i eikozapentaenowy) błonnik witaminy z grupy B - B12, B2 i B1. witamina C, D, E Liczne składniki mineralne - m.in. żelazo

  • Łosoś: wartości odżywcze. Dlaczego warto jeść ryby?

    jakości paszy, którą są karmione. Najwięcej wartościowych składników odżywczych ma dziki łosoś pacyficzny oraz atlantycki. W sprzedaży w naszym kraju najczęściej spotyka się natomiast norweskie łososie hodowlane. Łosoś należy do tłustych ryb morskich. Jest bogatym źródłem kwasów omega-3, których zalety