kwasy omega-3

Więcej o:

kwasy omega-3

  • Kwasy omega-3 - rybie bogactwo. Po co nam omega-3 i gdzie ich szukać?

    Kwasy omega-3: co to jest? Omega-3 (ω-3) to grupa nienasyconych kwasów tłuszczowych, do której należą kwas alfa-linolenowy (ALA) , eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA) . ALA, EPA i DHA zaliczają się do kwasów egzogennych, czyli tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów

  • Zachodnia dieta wysokotłuszczowa może zwiększać przewlekły ból

    zauważyliśmy, że zastosowanie takiej diety, która zawiera mniej kwasów omega-6, natomiast większą ilość kwasów omega-3, znacznie zmniejszało dolegliwości bólowe - donoszą autorzy badania. Odkryli też, że u pacjentów z bólem neuropatycznym poziomy kwasów tłuszczowych omega-6 w skórze były silnie skorelowane z

  • Skóra sucha - jak o nią właściwie dbać i jakie preparaty stosować?

    wolne rodniki (związki te mogą się przyczynić do rozwoju zmian nowotworowych, a także przyspieszają starzenie się organizmu). Źródłem cennych kwasów omega-3 , które także poprawiają wygląd skóry, są orzechy czy ryby, zwłaszcza te tłuste. Nie można też zapominać o przyjmowaniu odpowiedniej ilości

  • Kwas dokozaheksaenowy (DHA) - ważny podczas ciąży. Funkcje i źródła DHA

    wytwarza sam, dlatego muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. W grupie NNKT znajdują się kwasy omega-3 : alfa-linolenowy (ALA), wspomniany już dokozaheksaenowy (DHA) i eikozapentaenowy (EPA), a także należący do kwasów omega-6 kwas linolowy (LA) i arachidonowy (AA). DHA jest potrzebny do prawidłowego

  • Algi - dlaczego warto włączyć je do diety? Poznaj najważniejsze powody

    podstawowych podziałów rozróżnia algi na podstawie ich kolorów. Tak więc istnieją algi zielone, brunatne i czerwone.  Gdy mówimy o algach, nie możemy zapomnieć o ich cennych składnikach. To m.in.: kwasy omega-3 (m.in. kwas alfa-linolenowy i eikozapentaenowy) błonnik witaminy z grupy B - B12, B2 i B1

  • Witaminy i minerały, których potrzebuje nasza skóra

    przykładu awokado, a także nasiona (olej z nasion, oliwa z oliwek) oraz orzechy. Chodzi tutaj o to, że kwasy omega-3 to składnik, z którego organizm buduje ścianki komórek, nie wytwarza go jednak samodzielnie, tylko czerpie z pożywienia. Ponadto kwasy wielonienasycone mają właściwości zmniejszające stany

  • Panga - co naprawdę w niej siedzi?

    anemią, korzystnie wpływają na skórę oraz ułatwiają rozkład węglowodanów, witaminę D czy witaminy A i E) oraz kwasów omega-3 i omega-6. Panga jest jednak przykładem na to, że nie zawsze tak jest. Ta pochodząca z Wietnamu ryba choć przez wielu uznawana za smaczną, ma w sobie niewiele cennych i odżywczych