omega-6

Więcej o:

omega-6

  • Kwasy tłuszczowe omega-6 - rola, znaczenie i źródła

    Kwasy tłuszczowe omega-6 - charakterystyka Nazwa kwasów tłuszczowych omega-6 wywodzi się z budowy chemicznej tych związków, w których ostatnie wiązanie podwójne znajduje się przy szóstym od końca atomie węgla (analogicznie jest w wypadku kwasów tłuszczowych omega-3 oraz omega-9). W literaturze

  • Zachodnia dieta wysokotłuszczowa może zwiększać przewlekły ból

    cukrzycy, zaburzeń autoimmunologicznych i chorób sercowo-naczyniowych, to jednak rola lipidów i kwasów tłuszczowych w diecie w stanach bólowych jest stosunkowo mało rozpoznana - piszą naukowcy. Badacze dowodzą, że typowa zachodnia dieta pełna wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-6 zwiększa ból

  • Witaminy i minerały, których potrzebuje nasza skóra

    Zdrowe tłuszcze Jeśli chodzi o tłuszcze to najkorzystniejsze dla nas są potrawy zawierające jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6). A te obecne są w odpowiednich proporcjach przede wszystkim w tłustych rybach (np. łosoś) oraz warzywach i owocach, takich jak dla

  • Olej rzepakowy - złoto wśród olejów. Jak wypada w porównaniu z oliwą?

    . Zawiera on  nawet 10 razy więcej kwasu omega-3 niż oliwa. Spożywając jego dwie łyżki pokrywasz dzienne zapotrzebowanie na omega-3. Olej rzepakowy zawiera także kwasy omega-6, które w połączeniu z omega-3 wykazują korzystne działanie w profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego. Okazuje się, że w

  • Smoczy owoc (pitaja): właściwości zdrowotne. Jak obierać pitaję?

    . Zawiera ponadto oligosacharydy, poprawiające pracę jelit. Smoczy owoc wpływa też na obniżenie poziomu złego cholesterolu i utrzymuje odpowiedni poziom dobrego . Czarne ziarna owocu mają w sobie wiele kwasów omega-3 i omega-6 , które są istotne m.in. dla odpowiedniej pracy układu sercowo-naczyniowego

  • Węgorz: właściwości zdrowotne i odżywcze

    ok. 11 g kwasów tłuszczowych jednonienasyconych , 3 g wielonienasyconych , w tym te najcenniejsze dla zdrowia kwasy tłuszczowe omega-3 (1,86 g) oraz kwasy omega-6 (1,35 g). Wśród witamin znajdziemy cały szereg z grupy B, a także witaminę A, C, D oraz E. Mięso węgorza zawiera sód, potas, magnez

  • Mąka migdałowa - wartości odżywcze oraz zastosowanie

    , jęczmienia czy żyta, brakiem glutenu , dzięki temu może być spożywana bez obaw przez osoby z nietolerancją pokarmową. Jednocześnie jednak duża zawartość kwasów tłuszczowych omega-6 powoduje, że nie powinnyśmy jeść migdałów zbyt wiele. Niektórzy są zdania, że zawarte w mące migdałowej tłuszcze wielonasycone

  • Olej ryżowy: jakie ma właściwości, jak stosować olej ryżowy

    Olej ryżowy - właściwości odżywcze Olej tłoczy się z łusek ryżowych pełnych cennego roślinnego błonnika. Ponadto olej ryżowy zawiera: działający prozdrowotnie kwas omega-6 - głównie kwas linolowy kwas oleinowy z grupy kwasów omega-9 nasycone kwasy tłuszczowe witaminę E ( tokoferole i tokotrienole