Dieta kopenhaska - na czym polega i jakie daje efekty?

Dieta kopenhaska to dieta odchudzająca, która cieszy się ogromną popularnością. Osoby, które stosowały ten jadłospis przekonują, że w ciągu 13 dni można stracić nawet 10 kg. Czy rzeczywiście? Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska - zasady stosowania

Dieta kopenhaska to zbiór założeń, które przewidują stosowanie ściśle ustalonego jadłospisu przez 13 dni. Menu całkowicie wyklucza słodycze, produkty zbożowe i alkohol. Osoba stosująca dietę zjada trzy posiłki dziennie: śniadanie między godziną 8:00 a 9:00, obiad między 12:00 a 14:00 i kolację wcześniej niż o 18:00.

Odstępstwa czasowe nie mogą być dłuższe niż 30 min. Dopuszczalne jest zmienianie kolejności posiłków, ale wyłącznie w obrębie jednego dnia. Na więcej słabości nie można sobie pozwolić. Zabronione jest podjadanie i dodawanie kolejnych potraw do menu. 

Ważne - w trakcie trwanie diety kopenhaskiej, trzeba pić minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Ponowne zastosowanie tej metody odchudzania jest możliwe dopiero po dwóch latach.

Jak schudnąć 10 kg w miesiąc?Dieta 8 na 16 bije rekordy popularności. Te osoby powinny jej unikać

Dieta kopenhaska - efekty stosowania

Nie ulega wątpliwości, że dieta kopenhaska pozwala zredukować masę ciała. Należy jednak podkreślić, że finalny efekt jest uzależniony od wagi wyjściowej. Oznacza to, że nie wszyscy zgubią 10 kg, które jest "obiecywane" na wielu forach dyskusyjnych.

Zobacz wideo Dieta w ciąży? "Ciężarna na pewno nie musi jeść za dwoje"

Dieta kopenhaska - przykładowy jadłospis

Poniżej zamieszczamy jadłospis diety kopenhaskiej.

Dzień pierwszy i ósmy:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: 2 jajka ugotowane na twardo, pomidor i szklanka gotowanego szpinaku,
  • kolacja: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty z dodatkiem soku z cytryny i łyżką oliwy z oliwek.

Dzień drugi i dziewiąty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty z dodatkiem soku z cytryny i łyżką oliwy z oliwek, owoc.
  • kolacja: plasterek chudej szynki i 2-3 szklanki naturalnego jogurtu.

Dzień trzeci i dziesiąty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru, grzanka,
  • obiad: świeży owoc, pomidor, szklanka gotowanego szpinaku,
  • kolacja: plasterek szynki, 2 jajka ugotowane na twardo oraz 5 liści sałaty z sokiem z cytryny i oliwą z oliwek.

Dzień czwarty i jedenasty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: jajko ugotowane na twardo, tarta marchewkowa, małe opakowanie twarożku,
  • kolacja: 2-3 szklanki naturalnego jogurtu, pół szklanki kompotu.

Dzień piąty i dwunasty:

  • śniadanie: tarta marchewkowa z cytryną,
  • obiad: chuda ryba ugotowana na parze (300 g),
  • kolacja: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty.

Dzień szósty i trzynasty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru, grzanka,
  • obiad: cały kurczak (gotowany), 5 liści sałaty z olejem i cytryną,
  • kolacja: duża marchew i 2 jajka ugotowane na twardo.

Dzień siódmy:

  • śniadanie: kubek herbaty,
  • obiad: grillowany kawałek chudego mięsa, owoc,
  • kolacja: brak.

Najważniejsze to dać młodym wczesne wsparcie w zaburzeniach odżywiania, żeby zapobiegać ich eskalacji. Wtedy mają większą szansę w pełni wyzdrowiećZaburzenia odżywiania u dzieci. Gdzie udać się po pomoc?

Dieta kopenhaska - wady i zalety stosowania diety

Mówiąc o zaletach diety kopenhaskiej, na pierwszym miejscu trzeba wymienić szybką utratę wagi. Ta metoda pozwala też odzwyczaić się od podjadania między posiłkami, umożliwia skorzystanie z gotowego menu i nie trwa długo. 

A co z wadami? Tych jest całkiem sporo. Osoby stosujące tę dietę mogą odczuwać znaczny spadek energii, pojawiają się u nich zawroty głowy, nudności i wymioty (wynikające z osłabienia organizmu). Ze względu na znaczny deficyt kaloryczny, jaki wytwarza dieta, możliwe jest wystąpienie efektu jo-jo, a rygorystyczne zasady mogą doprowadzić do wystąpienia złego samopoczucia. W menu nie można stosować zamienników, a posiłki nie są prawidłowo zbilansowane.

Zobacz też: Zanim sięgniesz po leki, zaufaj naturze. Dieta na dobry sen

Więcej o: