Sposoby na chrapanie. Jak pozbyć się uciążliwego problemu?

Sposoby na chrapanie mają nie tylko poprawić komfort snu chrapiącego, ale także jego partnera/partnerki. Chrapanie to jedno z najpowszechniejszych zaburzeń snu. Dane statystyczne dowodzą, że problem ten może dotyczyć niemal połowy Polaków. Warto wiedzieć, że ta pozornie niegroźna dolegliwość może powodować poważne konsekwencje. Uczucie niewyspania i chroniczne zmęczenie to tylko niektóre z nich. Jak walczyć z tą przypadłością?

Jakie są skuteczne sposoby na chrapanie?

Sposoby na chrapanie to przede wszystkim metody, dzięki którym poprawie powinna ulec jakość snu. Chrapanie staje się bardzo poważnym problemem, gdy towarzyszy mu bezdech. Takie przerwy w oddychaniu, powtarzające się nawet kilkadziesiąt razy w ciągu nocy, mogą trwać nawet minutę. W rezultacie, kluczowe organy ulegają niedotlenieniu. Taka przypadłość wymaga specjalistycznego leczenia. Jeżeli jednak lekarz nie stwierdzi bezdechu, można spróbować zwalczyć problem domowymi metodami. Jak nie chrapać w nocy? Pomogą w tym domowe sposoby na chrapanie.

SpanieBok, na którym śpisz, ma znaczenie. Lekarz wyjaśnia, której strony unikać

  1. Chcąc przestać chrapać, w pierwszej kolejności należy zadbać o prawidłową higienę snu. Zanim położymy się do łóżka, należy przewietrzyć sypialnię i zadbać o komfortową temperaturę, zamykającą się w przedziale od 18 do 21 stopni Celsjusza. Ważna jest też właściwa wilgotność powietrza, która powinna wynosić 40-60 procent. 
  2. Niezwykle ważny jest wybór właściwej poduszki. W tym przypadku, najlepiej sprawdzają się modele anatomiczne, które dopasowują się do kształtu głowy. Ułóż ją płasko pod głową, dzięki czemu drogi oddechowe ulegną rozszerzeniu. 
  3. Jak ułożyć głowę, żeby nie chrapać? Najlepiej w pozycji na bok. Śpiąc na wznak, doprowadzamy do sytuacji, w której język opada, w następstwie czego otwieramy usta i nieświadomie zwężamy kanał nosogardła i cieśń gardła. 
  4. Osoby borykające się z chrapaniem powinny zrezygnować z picia alkoholu i przyjmowania nikotyny. Alkohol spożyty przed snem doprowadza do zwiotczenia języka i mięśni gardła, z kolei nikotyna zwiększa zaleganie śliny w tchawicy i krtani oraz wywołuje obrzęk błony śluzowej.
  5. Lekarze nie mają wątpliwości, że chrapanie w większym stopniu dotyczy osób z nadwagą i otyłych. Chcąc wyeliminować ten problem, nie obejdzie się bez redukcji masy ciała. Dieta redukcyjna połączona z ćwiczeniami fizycznymi da bardzo dobre efekty. Dodatkowo, takie działanie wpłynie pozytywnie na jakość snu.
Zobacz wideo Dlaczego chrapanie zabija życie seksualne? [LEPSZY SEKS]

Sporadyczne przypadki chrapania, pojawiające się przede wszystkim w okresach większej podatności na przeziębienia, mogą wynikać z infekcji dróg oddechowych. 

Uciążliwe infekcje, nawracające zapalanie zatok, kłopoty ze snem to tylko niektóre ze skutków krzywej przegrody nosowej, dlatego warto rozważyć korektę.Krzywa przegroda nosowa - przyczyny, objawy, leczenie

Stany zapalne zatok, nieżyt nosa, powiększenie migdałków - wszystko to zmusza osobę chorą do oddychania przez usta, co w tym przypadku stanowi przyczynę uciążliwego problemu. Po wyleczeniu infekcji, chrapanie powinno ustać.

Zobacz też: Dlaczego chrapiemy? Jak pozbyć się chrapania, jakie sposoby są skuteczne

Więcej o: