witamina b12

Więcej o:

witamina b12

  • Witamina B12 - jak zapobiec niedoborom? Źródła witaminy B12

    Więcej podobnych tematów na stronie głównej Gazeta.pl Jakie funkcje pełni witamina B12? Inną nazwą tego złożonego związku jest kobalamina. Witamina B12 stanowi prekursor koenzymów i rozpuszcza się w wodzie, w przeciwieństwie do witamin A, D, E oraz K rozpuszczalnych w tłuszczach. Jej główną

  • Witamina B12. Na co pomaga? Jakie produkty zawierają jej najwięcej?

    Witamina B12. Na co pomaga? Jakie pełni funkcje? Na co witamina B12 wpływa najbardziej, dowiadujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawi się u nas niedobór tej substancji. Tymczasem witamina B12 jest jedną z najważniejszych wchodzących w skład witamin należących do grupy B. Inaczej nazywana

  • Objawy neurologiczne i ich związek z niedoborem witaminy B12

    Witamina B12: co to za substancja? Witamina B12, czyli inaczej kobalamina to substancja należąca do witamin z grupy B, które wywierają niezwykły wpływ na ludzki organizm. Udowodniono, że witamina B12 jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu krwionośnego i układu pokarmowego

  • Weganie mogą mieć niedobory witaminy B12 - to nie mit

    Dieta wegańska zyskuje coraz więcej zwolenników. Jednak nie każdy weganin ma świadomość, że nie jedząc produktów pochodzenia zwierzęcego może nabawić się poważnych niedoborów witaminy B12, czyli kobalaminy. Naukowcy z King's College London uważają, że problem jest niebagatelny. Ani media

  • Algi - dlaczego warto włączyć je do diety? Poznaj najważniejsze powody

    , jod, potas, magnez, mangan, fosfor, miedź, sód. Co ciekawe, obecna w algach witamina B12 przeważnie występuje w produktach odzwierzęcych. Z kolei wspomniane kwasy omega-3 znajdziemy w potrawach przyrządzonych z niektórych ryb morskich. Spirulina i chlorella - modne algi Ostatnio coraz większą

  • Kobalamina - B12

    Podstawowe informacje Kobalamina, czyli witamina B12 uczestniczy w syntezie DNA, czyli materiału genetycznego człowieka. Dawki Dorośli 10-15 mikrogramów dziennie Kobiety ciężarne 20-25 mikrogramów dziennie Kobiety karmiące piersią 15-20 mikrogramów dziennie Źródło Wątroba i nerki Mięso Jajka

  • Jadł tylko frytki i chipsy. Nastolatek oślepł przez śmieciowe jedzenie

    Chłopiec po raz pierwszy trafił do lekarza, gdy miał 14 lat i skarżył się na ciągłe zmęczenie. Badania wykazały duży niedobór witaminy B12. Pomimo że podano mu zastrzyki z witaminą B12 i zalecono zmianę diety, w ciągu roku nastolatek tracił wzrok i słuch. Zarówno okuliści, jak i laryngolodzy