witamina-b12

Witamina-b12

Witamina B12 (kobalamina) wspomaga metabolizm węglowodanów, białek, tłuszczów. Uczestniczy w wytwarzaniu czerwonych ciałek krwi, umożliwia syntezę kwasów nukleinowych w komórkach (przede wszystkim szpiku kostnego). Wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, zapewnia dobry nastrój, równowagę psychiczną, pobudza apetyt, pomaga w koncentracji i uczeniu się oraz wpływa na układ kostny. Źródło witaminy: podroby, ryby i owoce morza, żółtka jaj, sery, mleko. Skutki niedoboru: niedokrwistość (anemia), drętwienie rąk i nóg, rozdrażnienie, stany depresyjne i lękowe, zaburzenia ze strony układu nerwowego, nieprzyjemny zapach ciała.

witamina b12

Więcej o:

witamina b12

  • Witamina B12 - jak zapobiec niedoborom? Źródła witaminy B12

    Więcej podobnych tematów na stronie głównej Gazeta.pl Jakie funkcje pełni witamina B12? Inną nazwą tego złożonego związku jest kobalamina. Witamina B12 stanowi prekursor koenzymów i rozpuszcza się w wodzie, w przeciwieństwie do witamin A, D, E oraz K rozpuszczalnych w tłuszczach. Jej główną

  • Witamina B12. Na co pomaga? Jakie produkty zawierają jej najwięcej?

    Witamina B12. Na co pomaga? Jakie pełni funkcje? Na co witamina B12 wpływa najbardziej, dowiadujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawi się u nas niedobór tej substancji. Tymczasem witamina B12 jest jedną z najważniejszych wchodzących w skład witamin należących do grupy B. Inaczej nazywana

  • Objawy neurologiczne i ich związek z niedoborem witaminy B12

    Witamina B12: co to za substancja? Witamina B12, czyli inaczej kobalamina to substancja należąca do witamin z grupy B, które wywierają niezwykły wpływ na ludzki organizm. Udowodniono, że witamina B12 jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu krwionośnego i układu pokarmowego

  • Weganie mogą mieć niedobory witaminy B12 - to nie mit

    Dieta wegańska zyskuje coraz więcej zwolenników. Jednak nie każdy weganin ma świadomość, że nie jedząc produktów pochodzenia zwierzęcego może nabawić się poważnych niedoborów witaminy B12, czyli kobalaminy. Naukowcy z King's College London uważają, że problem jest niebagatelny. Ani media

  • Algi - dlaczego warto włączyć je do diety? Poznaj najważniejsze powody

    , jod, potas, magnez, mangan, fosfor, miedź, sód. Co ciekawe, obecna w algach witamina B12 przeważnie występuje w produktach odzwierzęcych. Z kolei wspomniane kwasy omega-3 znajdziemy w potrawach przyrządzonych z niektórych ryb morskich. Spirulina i chlorella - modne algi Ostatnio coraz większą

  • Witamina B6 i B12 - jak wpływają na objawy lęku i depresji

    , które przenoszą informacje, a neuronami hamującymi, które zapobiegają ucieczce aktywności - wyjaśnia prof. David Field, główny autor badania. Mając na uwadze rolę dwóch witamin z grupy B, a mianowicie witaminy B6 (pirydoksyna) oraz witaminy B12 (kobalamina) w tych procesach, naukowcy z University of Reading w

  • Kobalamina - B12

    Podstawowe informacje Kobalamina, czyli witamina B12 uczestniczy w syntezie DNA, czyli materiału genetycznego człowieka. Dawki Dorośli 10-15 mikrogramów dziennie Kobiety ciężarne 20-25 mikrogramów dziennie Kobiety karmiące piersią 15-20 mikrogramów dziennie Źródło Wątroba i nerki Mięso Jajka