Co zawiera dużo witaminy C? Warzywa i owoce bogate w witaminę zdrowia

Co zawiera dużo witaminy C? Pierwsza myśl jaka może pojawić się w naszej głowie to oczywiście cytryna. Jak się okazuje dużo więcej witaminy "odporności" zawierają produkty, których większość z nas nie wzięłaby pod uwagę. Zatem które owoce i warzywa zawierają najwięcej witaminy C?

Dzika róża - witamina c znajdująca się w niej w największej ilości

Dzika róża – witamina C zawarta w tej roślinie osiąga aż 1800 mg na 100 g. Oznacza to, że w dzikiej róży znajdziemy największą zawartość witaminy C. Jako ciekawostkę możemy dodać, że garść dzikiej róży to równowartość aż 34 cytryn! Z dzikiej róży możemy przygotowywać mnóstwo kulinarnych propozycji, począwszy od dżemów, konfitur, poprzez dodatki do mięsa, sosów. Dzika róża, także świetnie sprawdza się jako herbatka ziołowa. Często robi się z niej susz.

Rokitnik witamina c – pozycja druga

Rokitnik – tutaj wartość witamina C osiąga do 1100 mg. Mimo ogromnej ilości witaminy c, owoce rokitnika nie są popularne. Są one kwaśne, jednak aromatem mogą przypominać ananasa. Należy zaznaczyć, iż świeże owoce nie są jadalne. Można z nich przygotować dżemy, marmolady, galaretki albo pasteryzowane soki.

Zobacz też: Czerwona cebula: chroni przed rakiem, wzmacnia odporność

Które owoce i warzywa zawierają najwięcej witaminy C – produkty, które dadzą Ci odporność

Które owoce i warzywa zawierają najwięcej witaminy C? To nierzadko produkty, z których korzystamy na co dzień. Nie są one trudno dostępne, ani też drogie. Warzywa i owoce, które posiadają największą zawartość witaminy c to między innymi:

  1. Czarna porzeczka – zawiera ona aż 183 mg/ 100 g witaminy C. W przypadku ciepłego lata, wartość ta może wzrosnąć do 400 mg. Owoce te warto jeść świeże, nieprzetworzone.
  2. Natka pietruszki (178 na100g) – jedna łyżka świeżej natki zapewnia około połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę C w przypadku dorosłego człowieka. Oprócz tego natka pietruszki wpływa korzystnie na przemianę materii, wspomaga procesy trawienne. Dobra informacja dla pań – łagodzi cellulit.
  3. Czerwona papryka (144mg na 100g) – to doskonały dodatek do sałatek, kanapek, czy wyciskanych na świeżo domowych soków. Świetnie sprawdzi się w różnego typu przetworach na zimę. Polecana jest osobom z chorym sercem i ludziom, którzy zmagają się z niewłaściwym krążeniem.

Natka pietruszki to moc witaminNatka pietruszki - królowa witaminy C

Dlaczego witamina C jest istotna dla naszego zdrowia?

Nie bez powodu witamina C określana jest jako witamina „odporności". Z licznych badań medycznych wynika, że nie tylko działa ona na nasz układ immunologiczny, ale i zwalcza poważniejsze choroby. Zdaniem wielu naukowców i medyków witamina c potrafi doskonale zwalczać choroby wirusowe. Ponadto witamina c ułatwia przyswajanie żelaza, wspomaga proces gojenia się ran, metabolizuje tłuszcze, cholesterol. Codzienna dbałość o dostarczanie tej witamy do naszego organizmu jest tak ważna, ponieważ posiada działanie bakteriobójcze, ale też działa przeciwrakowo. Przyspiesza proces zrastania się kości. Doskonale zwalcza różnego rodzaju grzyby, alergie, problemy skórne. Jest bardzo pomocna w przypadku chorób autoagresyjnych, takich jak Hashimoto, astma. Witamina C głównie odpowiada za naszą odporność.

CytrusyRutyna: rola, właściwości, skutki uboczne

Witamina C stanowi podstawę dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. W okresie kiedy dodatkowo jesteśmy narażeni na działanie wirusów i różnego rodzaju bakterii, warto jest wzbogacić swoją dietę o produkty, które zawierają w sobie właśnie witaminę C. W ten sposób podniesiemy poziom naszej odporności i uchronimy się przed niechcianymi infekcjami.

Zobacz wideo Wiedzieliście o tym?




Więcej o: