Znany dietetyk mówi o tym, czego nie pić, jeśli chcesz schudnąć. Jedna pozycja mocno zaskakuje

Odchudzanie często kojarzy się z dużą ilością wyrzeczeń i rezygnacją z niektórych posiłków na rzecz zdrowego odżywiania. Okazuje się jednak, że poza ciężkostrawnym i wysokokalorycznym jedzeniem warto zwrócić także uwagę na rodzaj napojów. Dietetyk zdradza jakie błędy popełnia wiele osób.
Zobacz wideo Ewa Chodakowska rusza z nową misją. Będzie odchudzać dzieci. "Jest problem"

W trakcie odchudzania w pierwszej kolejności rezygnujesz ze słodyczy, czy innych kalorycznych przekąsek. Jednak często mimo to nie zauważasz żadnych zmian na wadze. Warto zaznaczyć, że bezpieczna redukcja masy ciała powinna wynosić maksymalnie pół kilograma tygodniowo. Dlatego nie wpadaj w panikę, jeśli nie odnotujesz spektakularnych wyników.

Czego nie pić w trakcie odchudzania? Uważaj na puste kalorie

Kiedy chcesz zrzucić zbędne kilogramy, starasz się nie podjadać, a w zamian za to sięgasz po różne napoje, aby zaspokoić głód. Niestety okazuje się, że taka praktyka niekoniecznie pomaga, a wręcz może opóźnić proces odchudzania. Michał Wrzosek, doktor dietetyki dzieli się różnymi wskazówkami dotyczącymi sposobu odżywiania. Tym razem odniósł się do błędów, jakie często popełniają osoby chcące zredukować masę ciała.

Zamieścił post na Instagramie odnośnie tego, czego nie pić gdy próbujesz schudnąć. Nie należy traktować tego jako bezwzględnego zakazu. Specjalista zauważa jedynie, że w ten sposób dostarczasz płynnych kalorii, które i tak nie zaspokoją głodu. Nawet jeśli przez moment poczujesz, że nie musisz jeść, to jednak ten stan nie potrwa zbyt długo. Po pewnym czasie sięgniesz po jedzenie, co ostatecznie skutkuje dodatkową podażą kalorii.

Jeśli chcesz schudnąć, nie próbuj zamieniać posiłków na poniższe napoje:

  • soki (nawet świeżo wyciskane),
  • kawa z dodatkiem słodkich syropów,
  • herbatki odchudzające,
  • alkohol.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Bezpieczne odchudzanie. Pamiętaj o zdrowiu

Odchudzanie to proces, jednak najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z porady dietetyka, który na podstawie wiedzy i doświadczenia przygotowuje określony jadłospis na każdy dzień. Chcąc w bezpieczny sposób pozbyć się nadmiernych kilogramów, należy w pierwszej kolejności skonsultować się lekarzem. Zwłaszcza jeśli doskwiera ci cukrzyca lub inna choroba przewlekła. Działanie na własną rękę nie tylko będzie nieskuteczne, ale może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Jeśli lekarz wykluczy przeciwwskazania, na początku zrezygnuj z przetworzonej żywności. Zamiast tłustych i ciężkostrawnych potraw włącz do codziennego menu takie posiłki jak chude mięso, ryby, kasze i dużo warzyw. Nie zapominaj o piciu wody. Dwa litry dziennie oczyszczają organizm oraz wzmagają metabolizm. Postaw na ruch. Już 30 minut codziennej aktywności takiej jak spacer, jazda na rowerze, basen czy domowy aerobik przyspieszą proces odchudzania.

Więcej o: