Kobiety nie ćwiczą, bo się wstydzą?

Jak będę wyglądała w obcisłym stroju z lycry, czy moje ruchy będą zsynchronizowane, czy nie zrobię z siebie pośmiewiska? Okazuje się, że to, że panie nie są aktywne fizycznie nie zależy tylko od małej motywacji. Tym, co często zatrzymuje je w progu jest wstyd i zażenowanie - pokazują badania.
Rozwiązaniem dla wielu kobiet jest ćwiczenie w bezpiecznym zaciszu domowym bądź trening wczesnym ranem lub późnym wieczorem - ważne, żeby było z dala od osądzających spojrzeń innych. Aż 9 na 10 kobiet po trzydziestce zmaga się z niską samooceną i małą pewnością siebie spowodowaną kształtami ciała podczas rozważania podjęcia aktywności poza domem - donosi "The Daily Mail". Badacze tymi wynikami tłumaczą popularność płyt DVD z programami do samodzielnych ćwiczeń czy domowego sprzętu sportowego: od hantli i tzw. "motylków" po rowerki stacjonarne, a nawet bieżnie. Warto zapewniać te z pań, które przed wyjściem na siłownię, do fitness klubu kłopoczą się swoim wyglądem i figurą, że nie są same - apelują. Tym bardziej, że ćwiczenia to nie tylko benefity natury fizycznej. Korzysta także psychika, a aktywne panie mają szansę wyjść z zaklętego koła "nie ćwiczę, bo wstydzę się swojego ciała, wstydzę się swojego ciała, bo nie ćwiczę".



Co nas martwi, czego się boimy?

Dwóm na trzy kobiety podczas wykonywania ćwiczeń publicznie towarzyszy świadomość kształtu ciała Ta sama część pań, czyli 65 proc. wyznaje, że nie dałaby rady ćwiczyć w grupie, a prawie połowa przypuszcza, że mogłoby czuć się nieswojo przed innymi z powodu nieskoordynowanych ruchów. 6 na 10 kobiet martwi się poceniem i zaczerwienioną skórą. Dwie trzecie obawia się, że spotka się z negatywnym przyjęciem i niechęcią ze strony doczesnych członków ćwiczącej grupy. Badania pokazują, że lęki te są na tyle silne, że z ich powodu ponad połowa ankietowanych, aby uniknąć wystawienia się na ogląd publiczny, wstawało bardzo wcześnie rano, żeby ćwiczyć lub decydowało się na to późnym wieczorem po zmroku. Połowa natomiast ucieka się do ćwiczeń w prywatnej przestrzeni - zawsze ćwiczą w domu. Inne sposoby na podwyższenie nastroju stosowane w zamian aktywności, które wymieniały panie to:

- jedzenie (71 proc.),

- sen (67 proc.)

- spędzanie czasu na serwisach społecznościowych (57 proc.)

Nie jesteś sama - prawie wszystkie tak mamy!

"Wszyscy wiemy, że spacerowanie, jazda na rowerze, a nawet uprawianie ogródka są dobre dla zdrowia psychicznego, jednak dla wielu z nas ćwiczenie wśród ludzi może być niezwykle trudne i dołujące - zwłaszcza, gdy nasza samoocena nie jest wysoka" - mówi Beth Murphy z Mind. "Wydaje ci się, że jesteś jedyna osobą na świecie, która się tak czuje. Z naszych badań wynika tymczasem, że nie jesteś sama. Aż 90 proc. kobiet doświadcza podobnych emocji" - przekonuje. "To czas, abyśmy zaczęły mówić, jaki wpływ ćwiczenia mają na nasze samopoczucie i zaczęły siebie wspierać" - podsumowuje.

Zostań fanem zdrowia na Facebooku!

Zobacz także:

Aktywność fizyczna: co ty z tego masz?

Bieganie: uzależnia, przedłuża życie, dotlenia

Jak dożyć setki?

Zdjęcie Ab Fitness Mini CIRCLE PRO Zdjęcie Bestpro Ab Circle Pro Mini Fitness Zdjęcie Zestaw fitness 6 w 1 Zdjęcie Spokey FIT WOMEN - Zestaw fitness dla kobiet
Ab Fitness Mini CIRCLE PRO Bestpro Ab Circle Pro Mini ... Zestaw fitness 6 w 1 Spokey FIT WOMEN - Zestaw f...