Kwas foliowy

red.
31.07.2007 , aktualizacja: 05.05.2015 15:18
A A A Drukuj
Pieczywo, przede wszystkim to pełnoziarniste jest bogatym źródłem kwasu foliowego

Pieczywo, przede wszystkim to pełnoziarniste jest bogatym źródłem kwasu foliowego (Shutterstock)

Podstawowe informacje

Kwas foliowy to naturalny składnik diety , który bierze udział w tworzeniu DNA i RNA, czyli budowie kodu genetycznego człowieka.

Dawki kwasu foliowego

  • Dorośli - 0,4 mg/dobę

  • Kobiety ciężarne - 1,2 mg/dobę

  • Kobiety karmiące - 1mg/dobę

    Źródło kwasu foliowego:

  • Suche kiełki

  • Soczewica

  • Pomarańcze

  • Pełnoziarniste pieczywo

  • Wątroba

  • Brokuły

  • Buraki

  • Szpinak

    Niedobór kwasu foliowego - skutki:

    Niedobór u kobiet w ciąży może powodować występowanie wad wrodzonych u ich dzieci. U każdego może powodować zaburzenia żołądkowe oraz anemię .

    Przedawkowanie kwasu foliowego i działania uboczne

    Działania uboczne kwasu foliowego są rzadkie.

    Uwaga: Jeśli zauważysz u siebie nudności, wymioty, bóle głowy, uczucie osłabienia i inne niespecyficzne objawy, skontaktuj się ze swoim lekarzem, ale bez jego zgody nie przestawaj przyjmować kwasu foliowego.

  • Zobacz także

    Zobacz więcej na temat:

    Skomentuj:
    Zaloguj się

    Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX