Kwas foliowy

Pieczywo, przede wszystkim to pełnoziarniste jest bogatym źródłem kwasu foliowego

Pieczywo, przede wszystkim to pełnoziarniste jest bogatym źródłem kwasu foliowego (Shutterstock)

Podstawowe informacje

Kwas foliowy to naturalny składnik diety , który bierze udział w tworzeniu DNA i RNA, czyli budowie kodu genetycznego człowieka.

Dawki kwasu foliowego

  • Dorośli - 0,4 mg/dobę

  • Kobiety ciężarne - 1,2 mg/dobę

  • Kobiety karmiące - 1mg/dobę

    Źródło kwasu foliowego:

  • Suche kiełki

  • Soczewica

  • Pomarańcze

  • Pełnoziarniste pieczywo

  • Wątroba

  • Brokuły

  • Buraki

  • Szpinak

    Niedobór kwasu foliowego - skutki:

    Niedobór u kobiet w ciąży może powodować występowanie wad wrodzonych u ich dzieci. U każdego może powodować zaburzenia żołądkowe oraz anemię .

    Przedawkowanie kwasu foliowego i działania uboczne

    Działania uboczne kwasu foliowego są rzadkie.

    Uwaga: Jeśli zauważysz u siebie nudności, wymioty, bóle głowy, uczucie osłabienia i inne niespecyficzne objawy, skontaktuj się ze swoim lekarzem, ale bez jego zgody nie przestawaj przyjmować kwasu foliowego.

  • Ważne informacje

  • Nie powinno się przyjmować kwasu foliowego w celu leczenia anemii, jeśli nie ma ostatecznej diagnozy przyczyn choroby. Może to powodować maskowanie objawów i opóźnienie właściwego leczenia.

  • Zwiększ dawki kwasu foliowego, jeśli jesteś w ciąży .

  • Jeśli karmisz piersią, możesz bezpiecznie przyjmować kwas foliowy, ale zawsze poinformuj o tym lekarza.

  • Jeśli przyjmujesz inne leki, zapytaj lekarza czy możesz bezpiecznie przyjmować kwas foliowy.



    Przeczytaj też:

    Kwas foliowy dla układu nerwowego



    Dołącz do nas na Facebooku!

  • Komentarze (1)
    Kwas foliowy
    Zaloguj się
    • kala

      0

      Brałam całą ciążę, najpierw w pierwszym trymestrze folika mama 1 a potem folik mama 2/3 trymestr,

    Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

    Zobacz także
    • Największym źródłem cennych dla organizmu człowieka pektyn są cytrusy Pektyny, czyli najzdrowsza galaretka
    • Kwas foliowy to witamina niezbędna dla prawidłowej pracy układu nerwowego Kwas foliowy - strażnik układu nerwowego
    • Związki flawonowe obecne m.in. w roślinach strączkowych, chronią przed udarem mózgu oraz zakrzepami Flawonoidy, samo dobro prosto z natury