Magnez

red.
03.08.2007 19:46
A A A
Bogatym źródłem magnezu są m.in. orzechy, czekolada oraz awokado

Bogatym źródłem magnezu są m.in. orzechy, czekolada oraz awokado (Shutterstock)

Magnez to jeden z cenniejszych dla człowieka pierwiastków. Odpowiada za prawidłowy rozwój i budowę zębów, reguluje ciśnienie i chroni przed miażdżycą. Jego niewłaściwe stężenie w organizmie może za sobą pociągnąć poważne problemy ze zdrowiem.
Podstawowe informacje

Magnez jest niezbędnym pierwiastkiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest materiałem budulcowym zębów i kości. Bierze udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczy, aktywuje ponad 300 enzymów komórkowych szczególnie tych współdziałających z witaminami B , witaminą C i E. Magnez pomaga także w wbudowywaniu wapnia do szkliwa zębowego.



Zapotrzebowanie

  • Niemowlęta

    Od urodzenia do 6 miesiąca życia 30 mg dziennie

  • Dzieci

    Od roku do 3 lat 80 mg dziennie


    Od 4 lat do 8 lat 130 mg dziennie


    Od 9 lat do 13 lat 240 mg dziennie

  • Mężczyźni i chłopcy

    Od 14 roku życia do 18 lat 410 mg dziennie


    Od 19 do 30 lat 400 mg dziennie


    Od 31 wzwyż 420 mg dziennie

  • Kobiety i dziewczęta

    Od 14 do 18 roku życia 360 mg dziennie


    Od 19 do 30 roku życia 310 mg dziennie


    Od 31 roku życia wzwyż 320 mg dziennie

  • Kobiety w ciąży

    Około 350 mg dziennie

  • Kobiety karmiące

    Około 310 mg dziennie

    Źródła:

  • Zielone warzywa

  • Awokado

  • Banany

  • Czekolada

  • Ziarno zboża

  • Orzechy

  • Mleko

    Niedobory

    Objawy: Osłabienie siły mięśni, drżenie mięśni, osłabienie kończyn, wymioty, nudności, napadowe bicie serca. Niedobory są bardzo rzadko spotykane, niekiedy możemy zaobserwować w chorobie alkoholowej, schorzeniach nerek, nadużywaniu diuretyków, wymiotach i biegunce .

    Przedawkowanie i objawy uboczne:

    Zbyt duża ilość magnezu może powodować wymioty i nudności. Niekiedy występuje obniżenie ciśnienia tętniczego, senność, mrowienie kończyn.



    b> Dołącz do nas na Facebooku!

  • Zobacz także
    Komentarze (1)
    Zaloguj się
    • Małgorzata Ł

      0

      Uzupełnianie magnezu czekoladą to całkiem apetyczny pomysł ale nie wiem czy się potem zmieszczę w drzwi :) dlatego stosuję chela mag b6 bo jest skuteczny i na pewno nie utyje od niego :)

    Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX