Dołącz do Zdrowia na Facebooku!
Po analizie blisko 500 ankiet wypełnionych w ramach, przeprowadzonej w Giżycku, akcji "Najlepszy Szpital. Giżycko" okazało się, że wyobrażenia o placówce doskonałej, zarówno lekarzy jak i pacjentów, bardzo się rozmijają.
Przeprowadzone wśród mieszkańców Giżycka ankiety to pierwszy etap eksperymentu realizowanego przez Grupę Nowy Szpital. Badanie prowadzono zarówno w samym szpitalu, jak i za pośrednictwem strony internetowej www.najlepszyszpitalgizycko.pl oraz podczas ulicznych sond realizowanych w kwietniu b.r.
Celem kampanii jest, w ciągu najbliższych miesięcy, wprowadzane zasugerowanych przez samych pacjentów zmian mających usprawnić pracę szpitala i zwiększyć zadowolenie pacjentów.
To, na co najbardziej skarżyli się respondenci to niewłaściwa komunikacja z personelem. Brak zrozumienia oraz empatii sprawiały, że pobyt w szpitalu stawał się jeszcze bardziej nieprzyjemny. Niewystarczające zainteresowanie, używanie specjalistycznych terminów czy niezrozumiały opis procedur medycznych przez lekarzy tylko pogłębiały poczucie wyobcowania.
Obok poprawy relacji na linii pacjent - personel szpitala ankietowani wskazywali także zapotrzebowanie na dodatkowe usługi takie jak . dostęp do internetu (48 proc.) i bankomatu (28 proc.). Na pytania o inne zmiany, pacjenci odpowiadali wskazując m.in. potrzebę lepszego wyposażenia sal chorych (34 proc.), czy łatwiejszego dostępu do łazienki (26 proc.). Co ciekawe niewiele ponad 30 proc. pytanych chciałoby zobaczyć w szpitalach i być diagnozowani lepszym i bardziej nowoczesnym sprzętem.
Zatem, czy idealny szpital w ogóle istnieje? Zdaniem respondentów tak! - W części opisowej ankiet pacjenci często powoływali się na szpital w Leśnej Górze - komentuje wyniki badania Małgorzata Mistera, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w Szpitalu Giżyckim.
- Będziemy się starać dogonić serialowy wzorzec, choć pewnie nie zawsze będzie to łatwe. W każdym razie cieszymy się z każdej ankiety, wiele z wypowiedzi to konkretne wskazówki co i jak zmienić - mówi Mistera. Opracowane wyniki ankiet będą szczegółowo omawiane z pracownikami szpitala w Giżycku. Na ich podstawie zostanie przygotowany plan zmian. Przebieg projektu można na bieżąco obserwować na stronie internetowej www.najlepszyszpitalgizycko.pl . Internauci będą mogli włączyć się do akcji m.in. komentując pojawiające się na stronie informacje, czy proponując własne pomysły na zmiany.