Jak można pomóc dziecku, któremu nie wyrosło kilka zębów mlecznych?

Za pomocą ortodontycznych protez dziecięcych

Jak można pomóc dziecku, któremu nie wyrosło kilka zębów mlecznych?

Za pomocą ortodontycznych protez dziecięcych

Takie leczenie stosujemy u dzieci od trzeciego roku życia. Protezy są wykonane z akrylu, można i należy je zdejmować na czas snu i po posiłkach, aby dokładnie oczyścić z resztek pokarmu. Protezy, w których się je i mówi, umożliwiają prawidłowy rozwój łuku zębowego u dziecka. Dzięki temu zęby stałe będą miały miejsce do wyrośnięcia. Protezy trzeba wymieniać tak często, jak to wynika z naturalnego tempa rozwoju dziecka, czasem co pół roku, czasem co rok. Ważna rola przypada tu lekarzowi, który musi bardzo dokładnie dostosowywać protezę do rosnącej twarzy i pozostałych zębów dziecka . Nasza twarz rośnie i ustalają się pewne proporcje. U małego dziecka jest kwadratowa, u dorosłego człowieka ma kształt owalny. Proporcje twarzy zmieniają się, gdy wyrastają zęby stałe i kształtują się wyrostki, na których osadzone są zęby. Wtedy dolny odcinek twarzy między nosem a brodą powiększa się. Przypomnijmy sobie wizerunki starych, bezzębnych ludzi (najbardziej znany jest chyba rysunek starca namalowany przez Leonarda da Vinci). I cóż widzimy? Czoło, odcinek nosowy i szczękowo-żuchwowy twarzy są nieproporcjonalne. Odcinek szczękowo-żuchwowy jest skrócony, wargi są zapadnięte, a broda wysunięta. To nic ładnego. Tak przedstawia się Baby-Jagi. Wróćmy do naszego dziecka. Dziecko przychodząc na świat ma ukształtowaną mózgową część czaszki, część twarzowa jest dużo mniejsza, bo w okresie płodowym to matka oddychała za dziecko i pobierała za nie pokarm. Z przyjściem na świat dziecko zaczyna oddychać samo, potem zaczyna ssać, wyrzynają się pierwsze zęby i rośnie dolny odcinek twarzy, dzięki czemu twarz coraz bardziej zmienia się z kwadratowej na owalną, a więc odpowiada przyjętym kanonom estetycznym.

Dane tu przedstawione mają jedynie wartość informacyjną i nie mogą zastąpić indywidualnej porady lekarskiej.

Więcej o: