Najpierw mieliśmy się mnożyć jak króliki, teraz wzorem jest człowiek-koń. Nowa kampania Ministerstwa Zdrowia

Twórcy kampanii społecznych Ministerstwa Zdrowia znów postawili na zwierzęcego bohatera. Tym razem do dbania o zdrowie i profilaktycznych badań ma zachęcić człowiek-koń w gumowej masce.

„Profilaktyka, człowieku!” to motyw przewodni nowej akcji zorganizowanej przez MZ, która "ma na celu przekonać Polaków do wykonywania profilaktycznych badań i wyrabiania nawyków, które pozytywnie wpływają na zdrowie.".

Zdrowy jak (gumowy) koń

Wygląda na to, że twórcy spotów dla ministerstwa nadal szukają, jak tłumaczył "Gazecie Prawnej" producent Jakub Kubicki przy okazji pierwszego spotu, "jakiegoś ezopowego odniesienia, by trafić z przekazem do szerokiej grupy odbiorców". Pierwsza kampania miała zachęcić Polaków do posiadania potomstwa. "Zagrano" w niej królikami, które są znane ze swojej płodności (samica może w ciągu roku wydać na świat nawet 30 młodych). Tym razem postawili na postawili na interpretację powiedzenia "zdrowy jak koń".

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! >>

CZYTAJ WIĘCEJ >> Ministerstwo Zdrowia: "Mnóżcie się jak króliki". Ten kontrowersyjny spot kosztował prawie 3 mln zł

O ile spot z królikami był kierowany do osób w wieku od 18 do 45 roku życia, filmiki z serii „Profilaktyka, człowieku!” mają chyba trafić raczej do młodych osób, na co - oprócz popularnej kilka lat temu wśród internautów gumowej maski konia - wskazuje styl mówienia (w tym nawiązania do superpopularnych, utrzymanych w śmiesznej konwencji reklam Old Spice) i gesty głównego bohatera, który ma być jednocześnie wzorem do naśladowania i coachem.

Zachęta za pieniądze podatników

Czy w ten sposób ministerstwu uda się zachęcić Polaków do dbania o zdrowie? Czas pokaże. Na pewno mają szansę dotrzeć do wielu osób, bo spoty z człowiekiem-koniem są emitowane w najlepszym czasie antenowym w stacjach należących do Telewizji Polskiej. Każdy z trzech spotów można też obejrzeć w internecie na stronie akcji albo YouTubie.

Nie wiadomo jeszcze, jaki jest koszt całej kampanii, która została sfinansowana z budżetu państwa i tzw. funduszy norweskich. Brakuje też informacji na temat tego, jak została odebrana przez widzów, bo opcja komentowania filmików została wyłączona. Chętni mogą za to zrobić na stronie kampanii prosty test sprawdzający, czy prowadzą zdrowy tryb życia i przy okazji dostać wskazówki dotyczące najważniejszych profilaktycznych badań.

Zobacz też:

Więcej o: