Jak schudnąć z brzucha i to w szybkim czasie? Spalanie tkanki tłuszczowej można przyspieszyć - byle z głową!

Idą wakacje, a to oznacza jedno - coraz więcej osób zaczyna myśleć o zmianie swojej sylwetki. Czy w ogóle da się schudnąć z brzucha w szybkim czasie? Samego brzucha się nie pozbędziemy, choć w mowie potocznej mówimy tak o oponce czy tkance tłuszczowej. Można za to postawić na spalanie miejscowe tkanki tłuszczowej. Jak spalić tłuszcz na brzuchu?

Miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej na brzuchu to coś, o czym marzy wiele osób. Nie bez powodu zastanawiamy się czego nie jeść, by nie wzdął nam się brzuch, co pić na noc na odchudzanie, czy jakie są blokery spalania tłuszczu. Wiele osób daje nabrać się na reklamy, które oferują szybkie schudnięcie z brzucha - kupuje plastry odchudzające, stosuje zastrzyki, czy łyka tabletki, które mają magicznie w dwa tygodnie nas odchudzić. I to najlepiej jeszcze bez efektu jojo. Ale tak się nie da!

Zobacz wideo Trenuj z Mistrzynią Polski wFit Model. TABATA, dzięki której spalisz tłuszcz!

Jak schudnąć z brzucha? Zmień nastawienie i sposób jedzenia

Odchudzanie zaczyna się w głowie - tak przynajmniej jest u większości osób, u których tycie w okolicy brzucha wynika z objadania się, fast foodów czy niezdrowego trybu życia. W przypadku osób, u których to nie jedzenie, a sprawy zdrowotne mają wpływ na wygląd sylwetki, odchudzanie trzeba zacząć od wizyty u lekarza, najlepiej endokrynologa, dietetyka lub ginekologa. Może się okazać, że nadmiarowe kilogramy są przyczyną choroby, która trzeba skonsultować, zbadać, a następnie wdrożyć odpowiednie leczenie.

Napar z ostropestu plamistego pomoże w regeneracji wątroby. Co pić na wątrobę? Wybierz ten napój

Jeśli jednak masz ten etap za sobą lub wiesz, że popełniasz grzeszki w postaci niezdrowego jedzenia - musisz zmienić swoje nastawienie. O czym musisz pamiętać?

  • Ekspresowe odchudzanie to mit - nie da się schudnąć z tkanki tłuszczowej w zdrowy i bezpieczny sposób w ciągu kilku dni. Stopień spalania jest zależny od indywidualnych predyspozycji, wdrożonej diety, ćwiczeń itp. 
  • W ciągu tygodnia czy dwóch nie uda ci się schudnąć skutecznie tłuszczu i kilogramów, które nagromadziłeś przez ostatnie miesiące czy lata. To proces długotrwały, który musisz zaakceptować, by zacząć odnosić skutki. Liczysz, że schudniesz w brzuchu w siedem dni? Uzbrój się w cierpliwość - tak szybko nie jest to możliwe.
  • Dobry sen to podstawa - jeśli chcesz utrzymać dobrą sylwetkę. Brak snu prowadzi do zmiany m.in. rytmu domowego, ale też może prowadzić do zmian hormonalnych. Co więcej, im więcej stresu (a ten jest odczuwalny w organizmie podczas niewyspania się), tym bardziej rośnie poziom kortyzolu, odpowiadającego m.in. za magazynowanie tłuszczu.

Co jeść, by pozbyć się tłuszczu z brzucha?

Jedzenie tłustych produktów, głównie tych wysokoprzetworzonych, w których znajduje się wiele soli - to jeden z kluczy do otyłości. Podobnie jak cukier, napoje gazowane i produkty, w których znajdują się np. syropy fruktozowe czy glukozowo-fruktozowe.

Co zatem lepiej wybierać? Przyrządzaj jedzenie samodzielnie, zamiast stawiać na kupną żywność. Jedz regularnie posiłki, pij wodę, wybieraj produkty, które zawierają dużo błonnika. Postaw na warzywa - wybieraj je nawet chętniej niż owoce, które zawierają naturalny cukier. 

Nie zapominaj o ćwiczeniach - jednak nie brzuszkach, których zadaniem jest wzmocnienie mięśni. Treningi cardio nie są najlepszą metodą na redukcję tłuszczu. Postaw w ogóle na jakiś ruch - nawet 10 czy 15 minut spaceru dziennie, w tym przeplatanego truchtem lub szybkim marszem, korzystnie wpłynie na twoje zdrowie i samopoczucie. 

Odchudzanie to kwestia zdrowia. Odchudzanie znowu nie działa? 9 prostych i tanich badań pomoże znaleźć przyczynę

Działając z otwartą głową i spokojem, zdecydowanie przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli tak proste metody nie przyniosą rezultatu - nie poddawaj się. Pamiętaj, by odchudzanie zawsze skonsultować z lekarzem, który dopasuje indywidualne leczenie i podpowie, co możesz zrobić, by zadbać bezpiecznie o swoje zdrowie. 

Więcej o: