Ta dieta pomaga schudnąć w niecałe dwa tygodnie. Warto jednak zachować ostrożność

Podobnie jak wiele innych szybkich diet dieta kopenhaska wzbudza spore kontrowersje. Jej przeciwnicy podkreślają przede wszystkim, że nie jest ona ani zdrowa, ani na dłuższą metę nie wpływa korzystnie na naszą sylwetkę. Natomiast zdaniem zwolenników dieta ta jest bardzo skuteczna i pozwala na szybką utratę zbędnych kilogramów.

Więcej ciekawych artykułów znajdziecie na Gazeta.pl

Zobacz wideo Wegetarian przybywa w Poslce i na świecie

Dieta kopenhaska zakład stosowanie ściśle ustalonego jadłospisu przez 13 dni. W tym czasie nie możemy spożywać między innymi produktów zbożowych i słodyczy, unikamy alkoholu i pijemy minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie. 

Osoba na diecie kopenhaskiej je tylko trzy posiłki w ciągu dnia:

  • śniadanie między godziną 8:00 a 9:00;
  • obiad między 12:00 a 14:00;
  • oraz kolację wcześniej niż o 18:00.

Dieta kopenhaska - jadłospis

Dieta kopenhaska posiada ściśle ustalony jadłospis. Co istotne, zabronione jest podjadanie i dodawanie kolejnych potraw. 

Dzień pierwszy i ósmy:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: 2 jajka ugotowane na twardo, pomidor i szklanka gotowanego szpinaku,
  • kolacja: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty z dodatkiem soku z cytryny i łyżką oliwy z oliwek.

Dzień drugi i dziewiąty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty z dodatkiem soku z cytryny i łyżką oliwy z oliwek, owoc,
  • kolacja: plasterek chudej szynki i 2-3 szklanki naturalnego jogurtu.

Dzień trzeci i dziesiąty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru, grzanka,
  • obiad: świeży owoc, pomidor, szklanka gotowanego szpinaku,
  • kolacja: plasterek szynki, 2 jajka ugotowane na twardo oraz 5 liści sałaty z sokiem z cytryny i oliwą z oliwek.

Dzień czwarty i jedenasty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru,
  • obiad: jajko ugotowane na twardo, tarta marchewkowa, małe opakowanie twarożku,
  • kolacja: 2-3 szklanki naturalnego jogurtu, pół szklanki kompotu.

Dzień piąty i dwunasty:

  • śniadanie: tarta marchewkowa z cytryną,
  • obiad: chuda ryba ugotowana na parze (300 g),
  • kolacja: befsztyk wołowy i 5 liści sałaty.

Dzień szósty i trzynasty:

  • śniadanie: kubek czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru, grzanka,
  • obiad: cały kurczak (gotowany), 5 liści sałaty z olejem i cytryną,
  • kolacja: duża marchew i 2 jajka ugotowane na twardo.

Dzień siódmy:

  • śniadanie: kubek herbaty,
  • obiad: grillowany kawałek chudego mięsa, owoc,
  • kolacja: brak.

Dieta kopenhaska - kontrowersje

Nie możemy zapominać o tym, że dieta kopenhaska ma wielu przeciwników. Mówi się, że jej rygorystyczne zasady mogą prowadzić do złego samopoczucia. Poza tym w wielu przypadkach restrykcyjna dieta kończy się efektem jo-jo. Z kolei zdaniem zwolenników dieta ta jest niezwykle skuteczna i pozwala na bardzo szybką utratę zbędnych kilogramów w krótkim czasie. Co więcej, pomaga ona oduczyć się podjadania między posiłkami. 

Musimy pamiętać, że ponowne zastosowanie tej diety jest możliwe dopiero po dwóch latach. I co bardzo istotne - jest ona wskazana tylko i wyłącznie dla osób zdrowych. Warto więc przed jej rozpoczęciem skonsultować się z lekarzem. Uwaga! Diety kopenhaskiej nie powinny stosować dzieci, młodzież oraz osoby starsze.

Więcej o: