Cudowne zioła, które wzmocnią odporność? Tak, ale zachowaj zdrowy rozsądek

Wzmocnienie odporności to bardzo popularny temat w sezonie jesienno-zimowym, kiedy to wzrasta ilość infekcji wśród dorosłych i dzieci. Nie dziwi więc fakt, że wiele osób poszukuje informacji na temat ziół wspomagających układ odpornościowy. Co może okazać się pomocne w tym okresie? Podpowiadamy.

Więcej ciekawych tematów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Zioła w domowej kuchni - jak przedłużyć żywotność, hodować, mrozić?

Odporność jest stanem, na który mamy wpływ. Możemy ją kształtować poprzez aktywność fizyczną, hartowanie organizmu. Poza tym bardzo ważna jest dieta. Okazuje się, że niektóre zioła wspierają pracę układu odpornościowego

Cudowne zioła, które wzmocnią odporność - czarny bez

Nasza pierwsza propozycja to czarny bez. Czarny bez to roślina wyjątkowo bogata w cenne składniki odżywcze. Owoce czarnego bzu są skarbnicą takich substancji jak:

  • Pektyny;
  • Garbniki;
  • Witamina C;
  • Witamina A;
  • Glikozydy antocyjanowe;
  • Wapń;
  • Sód;
  • Glin;
  • Żelazo.

Cudowne zioła, które wzmocnią odporność - dzika róża

Dzika róża może pochwalić się dużą zawartością witaminy C, która wpływa na procesy zwalczania drobnoustrojów chorobotwórczych. Dzika róża świetnie więc nadaje się do wzmacniania systemu odpornościowego i do zapobiegania zimowym przeziębieniom, katarom i grypom

Cudowne zioła, które wzmocnią odporność - czystek

Od jakiegoś czasu czystek cieszy się ogromną popularnością. Często możemy spotkać się z opinią, że zioło doskonale wspomaga naszą odporność, a także jest silnym antyoksydantem. Jak przygotować herbatę z czystka? Receptura jest banalnie prosta. Jedną łyżkę suszonych liści czystka należy zalać szklanką wrzącej wody. Następnie zaparzamy ją pod przykryciem przez mniej więcej kwadrans. Na koniec przecedzamy i pijemy. Tak herbata może być pita 3-4 razy dziennie.

Jak spalić tłuszcz z brzucha? Unikaj powszechnego błędu osób na diecieJak spalić tłuszcz z brzucha? Unikaj powszechnego błędu osób na diecie

Więcej o: