Dołącz do Zdrowia na Faceboooku!
Żyj w czystości. Bezpieczny seks nigdy nie jest złem: to hasło przewodnie brazylijskiej, uroczej kampanii, której twórcy przekonują, że celibat i czystość to niekoniecznie to samo. Niegrzeszny seks symbolizują prezerwatywy-aureolki nad głowami wodzonych na pokuszenie, przez węża rzecz jasna, Adama i Ewy. W innym spocie uświęconych prezerwatywą jest więcej.
Kampania GAPA/BS (Grupa Wsparcia i Prewencji AIDS) powstała w 2009 roku.
Wakacji czas. Umięśniony osiłek, poruszający się prawie jak John Travolta (chociaż prawie robi różnicę)... Dama urocza, niczym Olivia Newton John przed laty. Gorączka sobotniej nocy jednym słowem, chociaż rysunkowa i bez szczęśliwego finału. No i co z tobą, byczku?
Drugi spot kampanii edukacyjnej: TAK! dla nowoczesnej antykoncepcji (Twoje życie, twoje ciało, twój wybór, www.pigulka.pl) przekonuje, że nie trzeba całej nocy przetańczyć, by narobić sobie kłopotów. Zagrożenia czyhają i w windzie... Filmy powstały z okazji Światowego Dnia Antykoncepcji w 2008 roku. Naszym zdaniem wciąż jednak pachną świeżością.
Goły penis budzi popłoch wśród wagin. Francuska kampania z 2010 roku, zrealizowana przez TBWA Paris, zrobiła w internecie furorę. Nie ma straszenia wprost: chorobą, czy ciążą. Czy naładowani testosteronem chłopcy rzeczywiście boją się takich konsekwencji? Według organizacji AIDES: prędzej przestraszą się ryzyka braku sukcesu podczas seksualnych podbojów. Przesłanie: dzisiaj nikt nie zaryzykuje zbliżenia bez odpowiedniej ochrony. Bardzo, bardzo niegrzeczne, toaletowe graffiti...
Gdyby nie zabawny teledysk, trudno byłoby wytrzymać do końca tej piosenki. Z pewnością pouczającej, ale zarazem przydługiej. Są w niej odpowiedzi na wiele nurtujących pytań dotyczących HIV, antykoncepcji, a nawet zdrowia kobiety, chociaż utwór stanowi przede wszystkim o prezerwatywach i ich stosowaniu. Mężczyźni ubrani w kolorowe kondomy zachęcają do eksperymentowania, dobrej zabawy, a zarazem bezpiecznej. Wędrujące po mieście monstrualne prezerwatywy wyglądają komicznie, ale może i zachęcają do refleksji... Zobaczcie:
Ten klip to pomysł indyjskiej organizacji non profit Nrityanjali Akademia (http://www.nrityanjali.org)
Gest Kozakiewicza. Trudno o bardziej wymowny. Polscy celebryci (Mateusz Damięcki, Aleksandra Kwaśniewska, Małgorzata Socha i Jakubem Wesołowskim przez tydzień jesienią 2011 roku prowokowali nim z billboardów warszawiaków. Dopiero po tym czasie pod zdjęciami pojawiło się hasło kampanii, wyjaśniające, czego dotyczył.
"Nie dostaniesz mnie!" - to akcja promująca wykonywanie testów na obecność przeciwciał HIV, a adresatem obraźliwego gestu był sam wirus. Może nie do końca bezpośrednio związana z tematem: bezpieczny seks, ale na pewno warta przypomnienia w kontekście wakacji.
Oprócz odniesienia do symbolicznego zwycięstwa nad chorobą , gest polskiego sportowca przypomina przecież i ułożenie ręki po badaniu krwi, co wykorzystali autorzy kreacji. Zdjęcia do reklamy wykonał szwedzki fotograf Rickard Sund we współpracy z agencją Photoby. Inicjatorzy kampanii to Zjednoczenie na rzecz żyjących z HIV/AIDS Pozytywni w Tęczy oraz agencja FireFly Group.
Informacje i zdjęcia za www.kampaniespoleczne.pl
Niby to tylko stereotypy, a jednak po kulturze germańskiej spodziewamy się czegoś ostrego, także w ramach działań profilaktycznych. I pod tym względem gra Cock out nie rozczarowuje... Aby promować używanie prezerwatyw jako zabezpieczenia przeciwko rozprzestrzenianiu się AIDS, niemiecka agencja Philipp Und Keuntje Gmbh stworzyła internetową grę Cock out. Trzeba w niej pokonać wirtualnego wirusa, używając osobliwego joysticka - mając do dyspozycji kamerę internetową oraz prezerwatywę wyposażoną w specjalny sensor gracz może dosłownie znokautować HIV-potwora za pomocą... własnego członka. Kampania powstała z okazji Światowego Dnia AIDS. Jest kierowana do młodych ludzi, którzy, według badań najczęściej, w porównaniu z innymi kategoriami wiekowymi, mają fałszywy obraz wirusa HIV. Tylko 38% osób od 16. do 20. roku życia określa AIDS jako poważną chorobę, co ma niewątpliwie wpływ na ich ryzykowne zachowania. Jak tłumaczą twórcy, pomysł kampanii powstał w oparciu o zasadę, że informacje są dużo lepiej przyswajalne, kiedy są odbierane przez wiele zmysłów. Koncepcja ta uwzględnia funkcjonowanie oraz biologiczną strukturę mózgu i jest znana jako nauczanie wielozmysłowe. Na stronie www.cockout.de oprócz gry odbiorca może znaleźć również informacje na temat AIDS. Specjalne kondomy umożliwiające zagranie w Cock out można kupić jedynie w Niemczech, dla zainteresowanych z innych krajów przygotowano wyłącznie trailer. Informacje i zdjęcia za: www.kampaniespoleczne.pl