Czy grozi ci jesienna depresja?

1 / 17

Odczuwasz na sobie skutki zmiany pogody, np. wahania ciśnienia i mają one duży wpływ na twoje samopoczucie

2 / 17

Czujesz, że ostatnio masz coraz mniej energii, częściej odczuwasz zmęczenie wykonując te same czynności, co wcześniej

3 / 17

W ciągu ostatnich dni/tygodni denerwowałaś/eś się bez powodu nie rozumiejąc potem swoich reakcji

4 / 17

Bywasz ostatnio bardziej rozdrażniona/y zachowaniem różnych osób, reagując w sposób niepodobny do twoich normalnych zachowań

5 / 17

Często odczuwasz bóle w okolicy karku, pleców, klatki piersiowej, które wcześniej nie dawały ci się we znaki

6 / 17

Ostatnio jadasz mniej niż zwykle, nie odczuwasz łaknienia, zdarza ci się pomijać posiłki, które normalnie spożywasz

7 / 17

Jesz wyraźnie więcej, mimo, że nie odczuwasz apetytu

8 / 17

Uważasz, że ostatnio wyglądasz gorzej niż zwykle, że jest to zmiana widoczna także dla innych osób

9 / 17

Coraz rzadziej masz ochotę na spotkania ze znajomymi i unikasz wyjść wymyślając celowe wymówki

10 / 17

Rzadziej niż do tej pory znajdujesz czas na swoje ulubione rozrywki, wyjścia, uprawianie sportu, imprezy

11 / 17

Przyłapujesz się na myśli, że to, co w tej chwili robisz, jest bezsensowne

12 / 17

Masz poczucie, że nie czeka cię w najbliższej przyszłości nic dobrego, zaskakującego i fascynującego

13 / 17

Czujesz się samotna/y mimo, że otaczają cię te same osoby, co wcześniej

14 / 17

W ciągu dnia odczuwasz wzmożoną senność, rano masz kłopoty ze wstaniem

15 / 17

Wieczorem masz problemy z zaśnięciem, mimo że odczuwasz zmęczenie

16 / 17

Obawiasz się o swoje zdrowie, np. wydaje ci się, że możesz być poważnie chora/y lub zachorować w najbliższym czasie

17 / 17

Rzadziej masz ochotę na seks

Dni stają się coraz krótsze, nie możesz się skoncentrować na pracy, wieczorami czujesz zmęczenie i senność a wakacyjna chęć działania minęła bezpowrotnie? Sprawdź, czy to tylko gorsze samopoczucie, czy może grozi ci jesienna depresja.