Co robić, żeby nie zachorować

Możesz zmniejszyć ryzyko zachorowania na grypę. Dobre są wszystkie działania zwiększające odporność organizmu:
  • utrzymuj dobrą kondycję fizyczną, uprawiaj sport, a przynajmniej codzienne chodź na spacer;



  • przestrzegaj stałych godzin posiłków;



  • pilnuj, by twoja dieta zawierała pełnowartościowe białko (mleko, mięso, sery) i zwiększone dawki witaminy C (świeże jarzyny, owoce, soki);



  • włącz do diety czosnek i cebulę albo preparaty zawierające ekstrakty z tych roślin;



  • pij napary z lipy, malin, rumianku i tymianku, soki z jeżówki (Echinacea) i malin;



  • śpij tyle, ile powinieneś. Nie zarywaj nocy;



  • utrzymuj w domu i w pracy odpowiednią temperaturę, najlepiej 17-21 st. C (wyższa niż 22 st. C jest niewskazana). Zadbaj o regularne wietrzenie pomieszczeń (sprzyja to mechanicznemu usuwaniu nagromadzonych w powietrzu wirusów i bakterii);



  • nie narażaj się niepotrzebnie na kontakt z wirusami. Unikaj dużych zbiorowisk ludzkich, zwłaszcza w zamkniętej przestrzeni (teatr, kino, supermarket, przychodnia).

  • Więcej o: