Nerwowość po operacji i wycięciu całej tarczycy

Mam do pytanie odnośnie objawów po usunięciu całej tarczycy Gravesa-bBsedowa. Otóż mam takie same objawy jak przed operacją, a od operacji minął już rok. Teraz nadal mam stany lękowe, trzęsą mi się ręce, boli żołądek, denerwuje się bez byle powodu, wpadam w szał, mam ochotę czymś rzucać a tak naprawdę jestem spokojna osobą. Nie poznaje siebie samej, wykańcza mnie to, nie czuje się sobą. Nie wiem już gdzie szukać pomocy. Przez moje nerwy nie wytrzymuje miedzy ludźmi, ciężko mi w pracy. Wszystko co słyszę myślę, że tyczy się mnie, czasem nawet już nie mam ochoty wychodzić z domu. Jak idę gdzieś to szybko, tak nerwy mną owładnęły... Proszę pomóżcie. Po operacji biorę leki Euthyrox.
Odpowiada lekarz Łukasz Fus:

Proszę skonsultować się ze swoim endokrynologiem, ponieważ być może przyjmuje Pani zbyt duże dawki Euthyroxu lub doszło do niekompletnej resekcji gruczołu. Konieczne może okazać się również przeprowadzenie badań hormonalnych oceniających funkcję nadnerczy lub wykonanie USG jamy brzusznej (Pani objawy mogą być wywołane guzem czynnym hormonalnie). Jeżeli wykluczone zostaną choroby somatyczne, należy rozważyć przeprowadzenie konsultacji psychiatrycznej w kierunku zaburzeń nerwicowych.



Więcej o: