Ucisk w klatce piersiowej

Mam 22 lata i od 5 dni stosuję doustną antykoncepcję (Naraya Plus). Drugiego dnia zażywania tabletek pojawił się nieznaczny ucisk w klatce piersiowej, czasem delikatne kłucie, nie odczuwam go gdy jestem czymś zajęta, duszności odczuwam w zamkniętych pomieszczeniach - sale, autobusy, a gdy przebywam na powietrzu czuję się lepiej. Czy może to mieć związek z zatorowością płuc? Czy po tych kilku dniach coś zaczęło się dziać? Przed zażyciem tabletek miałam robione badania krwi m.in. moje APTT wynosi 36,9 (norma: 26-36) od urodzenia mam podwyższony poziom erytrocytów, od tych 5 dni mierzę sobie ciśnienie średnio wynosi ok. 125/75 puls 75. Lekarz zasugerował, że być może to nerwobóle związane z emocjami przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych. Wcześniej miewałam już nerwobóle w klatce piersiowej wywołane stresem. Jestem zaniepokojona. Proszę o odpowiedź.
Odpowiada lekarz Magdalena Zemlak:

Bez dokładnego wywiadu nie można postawić jednoznacznej diagnozy. W takiej sytuacji należy zgłosić się do lekarza, który wykluczy zatorowość płucną, ponieważ jest to bardzo groźne powikłanie. Jednak wydaje mi się, że rzeczywiście objawy mogą być związane z nerwobólami. Warto powtórzyć koagulogram (układ krzepnięcia), żeby zobaczyć czy APTT nadal jest wydłużone. Zaburzenia krzepnięcia mogą zwiększać ryzyko zatorowości płucnej i są przeciwwskazaniem do stosowania doustnej antykoncepcji.