Poty przy chorobie reumatologicznej

Po diagnostyce w zakładzie reumatologii Spartańska 1 wykluczono RZS. Reumatolog, który mnie obserwuje 12 lat /nie 3 tygodnie/ nie zgadza się z tą diagnozą. Miałam 1 X 12 operację kolana, 11.12 12. o-perację biodra. Wszystko świetnie, ale został mi lek Metypred, Ketonal, Tramal i zlewne poty../całodobowo, tak dokuczliwe, że nie ma mowy o wyjściu na powietrze zimą z lodowatymi plastrami-koszulkami na grzbiecie i włosami tak mokrymi jak po myciu głowy/. Biorę najmniejszą dawkę Euthyrox 25 już rok, może należy zwiększyć dawkę? Przez dwa miesiące pobytu w w/w szpitalu dzień po dniu prosiłam '/obchód'/ o pomoc w sprawie diagnozowania owych dokuczliwych 'zlewnych potów' Zero reakcji. Więc mam się z tym stanem rzeczy pogodzić, czy jak? Przecież tak nie da się żyć! Czy mam odstawić leki? Jakie i w jakiej kolejności? Zła morfologia [ 2x bradykardia w czasie operacji] Ob 22. CRP 13, sod137.potas4,8 HGB12,9. Migotanie przedsionków, ale EKG bez zmian od maja 2012. Do jakiego specjalisty mam pójść by wrócić do normalności?
Odpowiada lekarz Marek Wolski:

Pani sytuacja jest na tyle skomplikowana, że nie będę mógł udzielić jednoznacznych odpowiedzi na Pani pytania za pomocą tej platformy. Objawy, które Pani opisuje mogą mieć przyczynę zarówno w Pani chorobie reumatologicznej, jak i być powikłaniem niedoczynności tarczycy czy stosowania wymienionych przez Panią leków. Dla ustalenia przyczyny konieczne jest dokładne zbadanie Pani, zlecenie dodatkowych badań i przeanalizowanie całej dokumentacji. Warto też poszerzyć diagnostykę o możliwość wystąpienia innych chorób autoimmunologicznych mogących mieć związek z wymienianymi objawami (cukrzyca?). Sugeruję wizytę u lekarza reumatologa lub/i internisty i niepodejmowanie decyzji o odstawianiu leków przed tymi konsultacjami i bez wykonania dodatkowych badań. To samo tyczy się leczenia niedoczynności tarczycy - tu również przed zmianą dawki leku konieczna jest ocena gospodarki hormonalnej.

Więcej o: