Zanik miesiączki po lekach

Mam problem z miesiączką. Rok temu byłam na czyszczeniu jamy macicy, ponieważ nie dostałam w terminie okresu. Później dostałam krwotoku i skończyło się ponownym czyszczeniem. Po nim miałam cały rok regularnie miesiączki. Teraz przyszła jesień i wrócił ten sam problem. Już od 2 miesięcy nie mam miesiączki. Zadzwoniłam do swojego lekarza po poradę, bo jestem za granicą. Polecił mi brać Luteine 50 pod język. Tak robię. Nie mam już wprawdzie zachwiania humoru, nerwicy, niepokoju i bólu głowy, ale też nie mam miesiączki. Co robić? Do kraju wracam za miesiąc. Dalej brać tą Luteine? Nie chcę, ponieważ bardzo po niej tyję, a okres nie wrócił.
Odpowiada lekarz Marek Wolski:

Sugeruję Pani wizytę u lekarza ginekologa w miejscu, w którym Pani przebywa. Nie jestem w stanie bez dokładnego zbadania Pani i przeprowadzenia wywiadu powiedzieć nic wiążącego. Wydaje mi się, że razem z lekarzem może Pani rozważyć zmianę schematu przyjmowania leku, np. na przyjmowanie leku tylko przez połowę cyklu. Istotne jest czy przyjmuje Pani inne leki hormonalne (estrogeny), a także ile Pani ma lat, jakie są pozostałe objawy itp.?

Jeśli nie będzie Pani miała możliwości odbyć wizyty w czasie pobytu za granicą, proszę postępować według zaleceń Pani lekarza w Polsce i zgłosić się na wizytę zaraz po powrocie celem wykonania badania i rozpoczęcia diagnostyki.



Więcej o: