Nierówne bicie serca

Mam 60-lat. W 2000-roku ze względu na zespół WPW wykonano mi ablację. Do tej pory miałem 2-razy po operacji migotanie i nadkomorowe pobudzenia/leżałem w szpitalu/. Ostatni raz 4-lata temu. Teraz od 3-miesięcy mam bardzo nierówne bicie serca. Czuję to i wówczas ciśnieniomierz nie może dokonać odczytu. Łączy się to z 'przyduszaniem', kaszlem i kiepskim samopoczuciem. Bardzo proszę o poradę.
Odpowiada lekarz Łukasz Fus:

Biorąc pod uwagę Pana obciążony wywiad chorobowy, a w szczególności epizody zaburzeń rytmu serca wymagające hospitalizacji, mogę tylko poradzić Panu pilną konsultację z lekarzem rodzinnym lub kardiologiem.

Objawy, które Pan opisuje prawdopodobnie świadczą o napadowych zaburzeniach rytmu serca, jednakże ze względu na nieswoistość objawów nie można wykluczyć innych schorzeń (także pozasercowych). Żeby określić dokładną przyczynę Pana dolegliwości potrzebne jest dokładne zebranie wywiadu, zbadanie i wykonanie niezbędnych badań (m.in. morfologia, poziom TSH, EKG, echo serca).

Zobacz wszystkie porady