Zakwaszony organizm?

Użytkownik

Ostatnimi czasy mam wrażenie, że mój organizm jest jakiś zakwaszony. W sensie mam zgagę, czuję kwaśny posmak w ustach i ogólnie czuję się ociężała. Wyczytałam w internecie, że organizm może mieć odczyn kwaśny lub zasadowy. Na czym to polega i czym grozi dla organizmu?

  • 1 odpowiedzi

Odpowiedzi

    • Dietetyk ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka,specjalizację Dietetyka,Poradnictwo Dietetyczne w IŻŻ. Prowadzi pacjentów szpitalnych z różnymi schorzeniami. Autorka warsztatów żywieniowych.

    Organizm ludzki wytwarza składniki zdolne do alkalizowania lub zakwaszania organizmu, dzięki czemu zapewniona jest równowaga kwasowo- zasadowa. Dzieję się to głównie dzięki pracy układu oddechowego i wydalniczego. Dieta ma pewien wpływ na tę równowagę. Jednak objawy, które Pani opisuje mogą wskazywać niekoniecznie na "zakwaszenie organizmu", ale na refluks żołądka, stany zapalne żołądka m.in. wrzody lub przełyku.
    Na nasilenie tych objawów mają wpływ potrawy ciężkostrawne - tłuste mięso i tłusty nabiał: czyli sery żółte, pleśniowe, tłuste sery twarogowe czy tłuste jogurty, śmietany, słodycze, potrawy smażone, słone przekąski typu paluszki, alkohol, napoje gazowane, pikantne przyprawy oraz pieczywo pełnoziarniste i razowe. Palenie papierosów również nasila te dolegliwości. Jeśli stan będzie się wydłużał należy skonsultować się z lekarzem, który zaleci odpowiednią farmakoterapię, a także z dietetykiem, który ułoży dla Pani prawidłowo zbilansowaną dietę.

    Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak3

Zobacz również

  • Dieta zgodna z grupą krwi nie działa!

    Coraz częściej pojawia się wiele alternatywnych koncepcji zdrowej diety, które zakładają, iż niemożliwe jest, by jeden schemat żywieniowy był korzystny dla wszystkich ludzi. Dieta zgodna z grupą krwi jest jednym z przykładów takich alternatywnych propozycji. Została spopularyzowana dzięki książce

  • Dieta antynowotworowa nie jest dietą cud

    unikać. Publikacja zawiera też 200 konkretnych przepisów diety antynowotworowej. Chociaż wszyscy autorzy są wegetarianami i polecają tę dietę, mają też rady dla tych, którzy od czasu do czasu przynajmniej "muszą" sięgnąć po mięso. "Wybranie ogólnego stylu odżywiania to dopiero pierwszy

  • Żyć dłużej i lepiej - 12 zasad, które w tym pomogą

    przyszłości na serce? Nie. Jeśli jednak ma skłonność do problemów kardiologicznych (a trudno przewidzieć, kogo on dotyczy, kogo nie), nie odwiedza dentysty i jeszcze źle się odżywia, ryzyko diametralnie rośnie. Czynniki się kumulują... 7. Nie wierz w proste, modne przepisy na zdrowie Dieta bezglutenowa dla

  • Dieta w zespole jelita nadwrażliwego - co jeść, a czego unikać?

    . Przed wprowadzeniem zmian w zakresie odżywiania (najlepiej z pomocą specjalisty ds. żywienia człowieka - dietetyka) warto prowadzić dzienniczek żywienia uwzględniając w nim występujące objawy. Podstawowe zasady diety. Co jeść w zespole jelita nadwrażliwego? Znajomość zasad żywieniowych w łagodzeniu

  • Dieta północna zdetronizuje śródziemnomorską?

    najlepsza rekomendacja. Za propagowanie diety północnej, a dokładniej norweskiej (chociaż jedzenie w Szwecji i Danii jest podobne, profesor dietę norweską uznał za preferowaną, dominującą) wziął się jednak serio. Poleca ją nie tylko ze względu na profilaktykę chorób serca czy generalnie poprawę

  • Dożyć późnej starości w dobrym zdrowiu? Ta dieta daje nadzieję

    i potasu. Organizm źle znosi taki styl odżywiania z wielu powodów. Jednym z nich jest fakt, że proces ewolucji jest wolniejszy niż zmiany żywieniowe. Z punktu widzenia biologii wciąż jesteśmy myśliwymi (dużo ruchu, mało pokarmu), a żyjemy skrajnie inaczej. Dieta niskokaloryczna (poniżej 2 tys

  • Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

    przeziębienia. Natomiast badania potwierdzają skuteczność owoców i warzyw w diecie w profilaktyce infekcji. (Lin Li, Depart Of Epidemiology, Boston University,2009) Tłuszcze i konkretne produkty spożywcze Korzystny wpływ na stymulowanie odporności mają też niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli omega- 3

  • Uczmy się od Rzymian i nie dajmy się truć przemysłowi spożywczemu

    życie ludzi konieczny jest jakiś konsekwentny plan, choćby wyznaczone ramy. Rozumieją to we wszystkich krajach Europy, tylko nie w Polsce. U nas nie dba się o kobiety w ciąży, nie ma żadnej kontroli nad żywieniem dzieci i młodzieży. Nie mamy pojęcia, czym jest profilaktyka. Przesiewowe badania piersi

  • Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

    "zabraknąć miejsca" na zieleninę... Tymczasem dla obu płci podstawowe zasada żywieniowa brzmi: najzdrowsza jest dieta zróżnicowana. Przecież jesteśmy wszystkożerni. Niełatwo przekonać faceta, by zamienił żeberko ociekające tłuszczem na podwójną porcję ryby i kiełki. Nie oznacza to jednak, że

  • Lecz się dietą - odpowiednie menu pomaga zwalczyć wiele dolegliwości

    Nim sprawdzisz, jakie produkty mogą poprawić (a jakie pogorszyć) twój stan zdrowia, warto przypomnieć sobie 6 zasad uniwersalnych, dotyczących odżywiania. Przydadzą się niezależnie od tego, jakich modyfikacji wymaga samo menu. Pamiętaj, że prawdziwa dieta lecznicza zawsze powinna być nadzorowana

Na wasze pytania odpowiadają

  • Iwona Gnach-Olejniczak

    Stomatolog z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w implantologii i ortodoncji nieekstrakcyjnej. Opatentowała w Polsce metodę Dental Face Liftingu. Założycielka UNIDENT UNION Dental Spa.

  • Łukasz Fus

    Lekarz - absolwent I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie rezydent w Zakładzie i Katedrze Patomorfologii oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Magdalena Zemlak

    Lekarz rezydent chorób wewnętrznych oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Marek Wolski

    Lekarz rezydent w oddziale Chirurgii i Urologii Klinicznego Szpitala Dziecięcego w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 24.

  • Angelika Sobota

    Lekarz rezydent ginekologii i położnictwa w Klinice Perinatologii i Położnictwa ze Szkołą Rodzenia Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku

  • Joanna Giza

    Dietetyk ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka,specjalizację Dietetyka,Poradnictwo Dietetyczne w IŻŻ. Prowadzi pacjentów szpitalnych z różnymi schorzeniami. Autorka warsztatów żywieniowych.

  • dietetyk Patrycja Sankowska

    Dietetyk, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. Prowadzi poradnictwo żywieniowe. Autorka bloga diet-coaching.xaa.pl

  • Krystyna Zeńczak

    Magister fizjoterapii, dietetyk. Absolwentka AWF Poznań. Prowadzi własny gabinet w oraz pracuje na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

  • Jerzy Wilgus

    Jeden z najbardziej znanych i cenionych chirurgów plastycznych w Polsce. Właściciel NZOZ EUROKLINIKA w Katowicach.

  • Anna Grabek-Dąbrowska

    Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny.

  • Bronisław Hońca

    Psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par oraz grupową w podejściu integratywnym.

  • Magda Korulczyk

    Logopeda, Pedagog specjalny, Specjalista w Centrum Psychoterapii Ben-Med

  • Joanna Krawczyk

    Neuroterapeuta. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera, wysoko funkcjonującym autyzmem i upośledzeniem umysłowym.

  • Agnieszka Jagodzińska

    Absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW. Dietetyk, Technolog żywności i żywienia człowieka z dużym doświadczeniem. Specjalista w Centrum Psychoterapii Ben-Med