Zakwaszony organizm?

Użytkownik

Ostatnimi czasy mam wrażenie, że mój organizm jest jakiś zakwaszony. W sensie mam zgagę, czuję kwaśny posmak w ustach i ogólnie czuję się ociężała. Wyczytałam w internecie, że organizm może mieć odczyn kwaśny lub zasadowy. Na czym to polega i czym grozi dla organizmu?

  • 1 odpowiedzi

Odpowiedzi

    • Dietetyk ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka,specjalizację Dietetyka,Poradnictwo Dietetyczne w IŻŻ. Prowadzi pacjentów szpitalnych z różnymi schorzeniami. Autorka warsztatów żywieniowych.

    Organizm ludzki wytwarza składniki zdolne do alkalizowania lub zakwaszania organizmu, dzięki czemu zapewniona jest równowaga kwasowo- zasadowa. Dzieję się to głównie dzięki pracy układu oddechowego i wydalniczego. Dieta ma pewien wpływ na tę równowagę. Jednak objawy, które Pani opisuje mogą wskazywać niekoniecznie na "zakwaszenie organizmu", ale na refluks żołądka, stany zapalne żołądka m.in. wrzody lub przełyku.
    Na nasilenie tych objawów mają wpływ potrawy ciężkostrawne - tłuste mięso i tłusty nabiał: czyli sery żółte, pleśniowe, tłuste sery twarogowe czy tłuste jogurty, śmietany, słodycze, potrawy smażone, słone przekąski typu paluszki, alkohol, napoje gazowane, pikantne przyprawy oraz pieczywo pełnoziarniste i razowe. Palenie papierosów również nasila te dolegliwości. Jeśli stan będzie się wydłużał należy skonsultować się z lekarzem, który zaleci odpowiednią farmakoterapię, a także z dietetykiem, który ułoży dla Pani prawidłowo zbilansowaną dietę.

    Czy ta odpowiedź była pomocna? Tak5

Zobacz również

  • Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

    solidnej porcji mięsa i ziemniaków, może "zabraknąć miejsca" na zieleninę... Tymczasem dla obu płci podstawowe zasada żywieniowa brzmi: najzdrowsza jest dieta zróżnicowana. Przecież jesteśmy wszystkożerni. Niełatwo przekonać faceta, by zamienił żeberko ociekające tłuszczem na podwójną porcję ryby

  • Gen w rozmiarze XXL, czyli czy otyłość jest uwarunkowana genetycznie

    leżących u ich podstawy umożliwia poprawę jakości życia poprzez: wybór odpowiedniej, zdrowej diety, zmniejszającej ryzyko wystąpienia chorób związanych z otyłością, poprawę nawyków żywieniowych, eliminację szkodliwych skłonności w odżywianiu, określenie roli aktywności fizycznej w utrzymaniu prawidłowej

  • Żyć dłużej i lepiej - 12 zasad, które w tym pomogą

    Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! 1. Nie myl diagnostyki z profilaktyką Najczęściej struktury państwowe, lekarze i ich pacjenci zajmują się dopiero chorobami i dolegliwościami, a nie prawdziwą profilaktyką. Przesiewowe badania piersi czy mammografia są niezwykle ważne, ale skoro szuka się

  • Dieta zgodna z grupą krwi nie działa!

    Coraz częściej pojawia się wiele alternatywnych koncepcji zdrowej diety, które zakładają, iż niemożliwe jest, by jeden schemat żywieniowy był korzystny dla wszystkich ludzi. Dieta zgodna z grupą krwi jest jednym z przykładów takich alternatywnych propozycji. Została spopularyzowana dzięki książce

  • Dieta antynowotworowa nie jest dietą cud

    odżywiamy. Powszechnie znany jest wyraźny związek pomiędzy spożywaniem w nadmiarze czerwonego mięsa i mięsa konserwowanego, a epidemią nowotworów jelita. Znamy też zależność między dietą bogatą w owoce i warzywa, a profilaktyką nowotworową. Im bardziej kolorowo na talerzu, tym lepiej, bo w różnorodności

  • Żyć dłużej, ale zachowując zdrowie i formę. Prof. Veronesi ma przepis na dobrą długowieczność?

    , witamin i biopierwiastków, zwłaszcza kwasu foliowego, cynku i potasu. Organizm źle znosi taki styl odżywiania z wielu powodów. Jednym z nich jest fakt, że proces ewolucji jest wolniejszy niż zmiany żywieniowe. Z punktu widzenia biologii wciąż jesteśmy myśliwymi (dużo ruchu, mało pokarmu), a żyjemy

  • Dieta w zespole jelita nadwrażliwego - co jeść, a czego unikać?

    farmakologiczne. Przed wprowadzeniem zmian w zakresie odżywiania (najlepiej z pomocą specjalisty ds. żywienia człowieka - dietetyka) warto prowadzić dzienniczek żywienia uwzględniając w nim występujące objawy. Zespół jelita drażliwego: podstawowe zasady diety Znajomość zasad żywieniowych w łagodzeniu objawów

  • Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

    przeziębienia. Natomiast badania potwierdzają skuteczność owoców i warzyw w diecie w profilaktyce infekcji. (Lin Li, Depart Of Epidemiology, Boston University,2009) Tłuszcze i konkretne produkty spożywcze Korzystny wpływ na stymulowanie odporności mają też niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli omega- 3

  • 10 cytatów na zdrowie!

    – kluczowe znaczenie zarówno prewencyjne jak i lecznicze ma codzienna dieta. Mówi się także, że „jesteś tym, co jesz” – znajdź zatem czas w swoim życiu na świadome odżywianie. 4. „Sen jest to skracanie sobie życia w tym celu, aby je wydłużyć.” – Tadeusz

  • Krążą mity o cukrzycy. Jak jest naprawdę?

    i zwierzęcego, co przyczynia się do lepszego zbilansowania diety (zalecane jest spożywanie 50% białka roślinnego i 50% białka zwierzęcego w diecie zdrowego człowieka). Dodatkowo, jeżeli już jest cukrzyca, dieta pozbawiona glutenu znacząco utrudnia wyrównanie choroby insuliną. Zboża bez białka (ryż

Na wasze pytania odpowiadają

  • Beata Melaniuk

    Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo - behawioralny. Mam doświadczenie w diagnozie dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, ADHD, trudnościami wychowawczymi.

  • Maria Kłym

    Psycholog. Prowadzę treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Naukowo zajmuję się kształtowaniem tożsamości w okresie wczesnego dorastania.

  • Iwona Gnach-Olejniczak

    Stomatolog z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w implantologii i ortodoncji nieekstrakcyjnej. Opatentowała w Polsce metodę Dental Face Liftingu. Założycielka UNIDENT UNION Dental Spa.

  • Łukasz Fus

    Lekarz - absolwent I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie rezydent w Zakładzie i Katedrze Patomorfologii oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Magdalena Zemlak

    Lekarz rezydent chorób wewnętrznych oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Marek Wolski

    Lekarz rezydent w oddziale Chirurgii i Urologii Klinicznego Szpitala Dziecięcego w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 24.

  • Angelika Sobota

    Lekarz rezydent ginekologii i położnictwa w Klinice Perinatologii i Położnictwa ze Szkołą Rodzenia Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku

  • Joanna Giza

    Dietetyk ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka,specjalizację Dietetyka,Poradnictwo Dietetyczne w IŻŻ. Prowadzi pacjentów szpitalnych z różnymi schorzeniami. Autorka warsztatów żywieniowych.

  • dietetyk Patrycja Sankowska

    Dietetyk, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. Prowadzi poradnictwo żywieniowe. Autorka bloga diet-coaching.xaa.pl

  • Krystyna Zeńczak-Praga

    Magister fizjoterapii, dietetyk. Absolwentka AWF Poznań. Prowadzi własny gabinet w oraz pracuje na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

  • Jerzy Wilgus

    Jeden z najbardziej znanych i cenionych chirurgów plastycznych w Polsce. Właściciel NZOZ EUROKLINIKA w Katowicach.

  • Anna Grabek-Dąbrowska

    Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny.

  • Bronisław Hońca

    Psychoterapeuta integratywny, terapeuta uzależnień. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par oraz psychoterapię grupową.

  • Magda Korulczyk

    Logopeda, Pedagog specjalny, Specjalista w Centrum Psychoterapii Ben-Med

  • Joanna Krawczyk

    Neuroterapeuta. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera, wysoko funkcjonującym autyzmem i upośledzeniem umysłowym.