Kamil Bielski

1 pytanie, 3 odpowiedzi

Fizjoterapeuta

Jestem ekspertem:

izunia6644.blog.onet.pl Zadaj pytanie

Ostatnia aktywnoœść

  • Ćwiczenia redresyjne wykonuje się w celu rozciągnięcia przykurczonych tkanek okołostawowych. Znieczulenie nie jest wskazane, choć w sporadycznych przypadkach, gdy pacjent ma bardzo niski próg bólowy lekarz może je zlecić. Należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym, to On na podstawie wywiadu i badań klinicznych podejmie decyzję co do dalszego postępowania rehabilitacyjnego.

    na pytanie Na czm polega redresja stawu kolanowego?
  • Najlepszym rozwiązaniem, jak zasugerował Panu/Pani lekarz byłaby wizyta u fizjoterapeuty, który przeprowadzi odpowiedni wywiad i ułoży zestaw ćwiczeń. Jednak większość tych ćwiczeń można, a właściwie należy wykonywać również w domu. Proponuję rozpocząć od lekkiego rozciągania i w miarę upływu czasu zwiększać zarówno ilość powtórzeń, jak i natężenie. 1. W leżeniu tyłem - Zgięcie grzebietowe stopy (palce zaciągamy na siebie), przytrzymać i rozluźnić. 2. Stanąć przy ścianie, dłonie opierają się na wysokości barków, jedną nogę wypychamy w tył, noga z przodu lekko ugięta. Rozciągasz nogę zakroczną, przy czym musi być wyprostowana z piętą wbitą w podłoże. (w tym ćwiczeniu można stosować pewne wariacje poprzez przechylanie kolana przyśrodkowo bądź bocznie, jednak proponuję to zostawić na późniejszy etap). 3. Siad płotkarski - (jedna noga wyprostowana, druga zgięta do boku, pięta dotyka pośladka) Wykonujesz skłon do nogi wyprostowanej trzymajac stopę. 4.Analogicznie do ćwiczenia pierwszego, jednak z użyciem taśmy która będzie stanowić obciążenie. Trzymaj taśmę w dłoniach, opleć stopę i zginaj najpierw grzebietowo, następnie podeszwowo. 5. Uklęknij na prawym kolanie, oprzyj dłonie o lewe i dociśnij w przód, spróbuj "wypchnąć" lewą nogę w przód przy pomocy dłoni. Oczywiście w pozycji ekstremalnej wytrzymaj początkowo do 5 sekund, ilość powtórzeń dostosuj do stanu sprawności.

    na pytanie Rozciąganie Achillesa
  • Najlepszym rozwiązaniem, jak zasugerował Panu/Pani lekarz byłaby wizyta u fizjoterapeuty, który przeprowadzi odpowiedni wywiad i ułoży zestaw ćwiczeń. Jednak większość tych ćwiczeń można, a właściwie należy wykonywać również w domu. Proponuję rozpocząć od lekkiego rozciągania i w miarę upływu czasu zwiększać zarówno ilość powtórzeń, jak i natężenie. 1. W leżeniu tyłem - Zgięcie grzebietowe stopy (palce zaciągamy na siebie), przytrzymać i rozluźnić. 2. Stanąć przy ścianie, dłonie opierają się na wysokości barków, jedną nogę wypychamy w tył, noga z przodu lekko ugięta. Rozciągasz nogę zakroczną, przy czym musi być wyprostowana z piętą wbitą w podłoże. (w tym ćwiczeniu można stosować pewne wariacje poprzez przechylanie kolana przyśrodkowo bądź bocznie, jednak proponuję to zostawić na późniejszy etap). 3. Siad płotkarski - (jedna noga wyprostowana, druga zgięta do boku, pięta dotyka pośladka) Wykonujesz skłon do nogi wyprostowanej trzymajac stopę. 4.Analogicznie do ćwiczenia pierwszego, jednak z użyciem taśmy która będzie stanowić obciążenie. Trzymaj taśmę w dłoniach, opleć stopę i zginaj najpierw grzebietowo, następnie podeszwowo. 5. Uklęknij na prawym kolanie, oprzyj dłonie o lewe i dociśnij w przód, spróbuj "wypchnąć" lewą nogę w przód. Oczywiście w pozycji ekstremalnej wytrzymaj początkowo do 5 sekund, ilość powtórzeń dostosuj do stanu sprawności.

    na pytanie Rozciąganie Achillesa
  • Zapalenie ścięgna achillesa?

Na wasze pytania odpowiadają

  • Beata Melaniuk

    Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo - behawioralny. Mam doświadczenie w diagnozie dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, ADHD, trudnościami wychowawczymi.

  • Maria Kłym

    Psycholog. Prowadzę treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Naukowo zajmuję się kształtowaniem tożsamości w okresie wczesnego dorastania.

  • Iwona Gnach-Olejniczak

    Stomatolog z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w implantologii i ortodoncji nieekstrakcyjnej. Opatentowała w Polsce metodę Dental Face Liftingu. Założycielka UNIDENT UNION Dental Spa.

  • Łukasz Fus

    Lekarz - absolwent I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie rezydent w Zakładzie i Katedrze Patomorfologii oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Magdalena Zemlak

    Lekarz rezydent chorób wewnętrznych oraz doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

  • Marek Wolski

    Lekarz rezydent w oddziale Chirurgii i Urologii Klinicznego Szpitala Dziecięcego w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 24.

  • Angelika Sobota

    Lekarz rezydent ginekologii i położnictwa w Klinice Perinatologii i Położnictwa ze Szkołą Rodzenia Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku

  • Joanna Giza

    Dietetyk ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka,specjalizację Dietetyka,Poradnictwo Dietetyczne w IŻŻ. Prowadzi pacjentów szpitalnych z różnymi schorzeniami. Autorka warsztatów żywieniowych.

  • dietetyk Patrycja Sankowska

    Dietetyk, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. Prowadzi poradnictwo żywieniowe. Autorka bloga diet-coaching.xaa.pl

  • Krystyna Zeńczak-Praga

    Magister fizjoterapii, dietetyk. Absolwentka AWF Poznań. Prowadzi własny gabinet w oraz pracuje na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

  • Jerzy Wilgus

    Jeden z najbardziej znanych i cenionych chirurgów plastycznych w Polsce. Właściciel NZOZ EUROKLINIKA w Katowicach.

  • Anna Grabek-Dąbrowska

    Psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny.

  • Bronisław Hońca

    Psychoterapeuta integratywny, terapeuta uzależnień. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par oraz psychoterapię grupową.

  • Magda Korulczyk

    Logopeda, Pedagog specjalny, Specjalista w Centrum Psychoterapii Ben-Med

  • Joanna Krawczyk

    Neuroterapeuta. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera, wysoko funkcjonującym autyzmem i upośledzeniem umysłowym.

  • stradam