Gimnastyka twarzy - po co i w jaki sposób ćwiczyć mięśnie twarzy?

Gimnastyka twarzy, zwana także facefitness, jest świetnym sposobem na poprawę wyglądu twarzy oraz zachowanie młodego wyglądu. Na trening mięśni twarzy nie trzeba poświęcać wiele czasu, ale, aby osiągnąć zadowalające efekty, ćwiczenia trzeba wykonywać regularnie. Podpowiadamy, jak prawidłowo ćwiczyć mięśnie twarzy i przedstawiamy przykładowy zestaw ćwiczeń.

Na czym polega gimnastyka mięśni twarzy?

Facefitness składa się z ćwiczeń wzmacniających wszystkie grupy mięśni twarzy, czyli mięśnie otaczające oczy, usta, mięśnie w okolicach czoła, podbródka oraz policzków. Silne mięśni twarzy oznaczają natomiast młody wygląd twarzy i dobrą kondycję skóry. Podczas ćwiczeń naprzemiennie napina się i rozluźnia poszczególne partie mięśni twarzy. Zazwyczaj ćwiczenia wiążą się z robieniem zabawnych min, a także z łapaniem i uciskaniem skóry twarzy.

Gimnastyka twarzy – efekty

Ćwiczenia mięśni twarzy pozwalają przede wszystkim na wzmocnienie mięśni twarzy, co wpływa na ujędrnieni skóry w okolicach czoła, oczu, brody i policzków. Inne efekty, jakie można osiągnąć ćwicząc mięśnie twarzy to:

  • poprawa owalu twarzy
  • zredukowanie obrzęków i cieni pod oczami
  • podniesienie opadających policzków
  • poprawa kondycji skóry – wygładzenie, poprawa ukrwienia
  • zredukowanie drugiego podbródka
  • poprawa elastyczności skóry
  • podniesienie kącików ust
  • uniesienie brwi
  • poprawa kolorytu cery
  • redukcja oznak zmęczenia i napięcia
  • spłycenie bruzd nosowo-wargowych.

Należy pamiętać, że gimnastyka twarzy daje zadowalające efekty jedynie w przypadku regularnego ćwiczenia. Trening należy wykonywać codziennie, najlepiej jako element wieczornej pielęgnacji. Pierwsze efekty facefitnessu można zauważyć po około miesiącu systematycznego wykonywania ćwiczeń. Po osiągnięciu pożądanych efektów nie należy zapominać o ćwiczeniach i wykonywać je nadal w celu podtrzymania osiągniętego rezultatu.

Najlepiej ćwiczenia mięśni twarzy połączyć z odpowiednią pielęgnacją, czyli przede wszystkim regularnym złuszczaniem oraz nawilżaniem skóry twarzy. Warto wykonywać także masaż twarzy, który sprawi, że składniki odżywcze z aplikowanych kosmetyków będą się lepiej wchłaniały, a kondycja skóry ulegnie poprawie.

Gimnastyka twarzy – ćwiczenia

Ćwiczenia twarzy można podzielić na kilka grup, z czego każda grupa ćwiczeń wpływa na wzmocnienie innej grupy mięśni twarzy. Wszystkie ćwiczenia należy powtarzać po 10 razy każde, a cały trening powinien zająć około 7 minut. Na początku należy wykonywać ćwiczenia codziennie, a po około miesiącu można ograniczyć liczbę treningów do trzech w tygodniu.

Przed gimnastyką twarzy należy dokładnie zmyć makijaż oraz umyć ręce, ponieważ podczas ćwiczeń dotyka się dłońmi skóry twarzy. Ćwiczenia twarzy warto wykonywać w określonej kolejności, która pozwoli na osiągnięcie optymalnych efektów.

  1. Rozgrzewka – jest niezbędna nie tylko przed treningiem całego ciała, ale również przed treningiem mięśni twarzy. Rozgrzewka powinna trwać około 1,5 minuty. Najlepiej zacząć od delikatnego opukiwania twarzy opuszkami palców. Opukiwanie należy zacząć od czoła, następnie przejść do policzków, brody, nosa i ponownie wrócić do czoła. Kolejnym krokiem rozgrzewki może być delikatne podszczypywanie skóry za pomocą palca wskazującego oraz kciuka. Należy jednak uważać, aby podczas tego ćwiczenia nie rozciągać ani nie ściskać skóry.
  2. Ćwiczenia mięśni czoła – te ćwiczenia pozwalają na zmniejszenie zmarszczek na czole, a także zredukowanie bruzdy między brwiami. Na początku połóż palce wskazujące nad brwiami i delikatnie przyciśnij skórę jednocześnie unosząc brwi. Palce powinny być dociśnięte, tak aby stawiały opór brwiom, które się unoszą. Lwią zmarszczkę można zredukować za pomocą podobnego ćwiczenia. Należy położyć dolną część dłoni między brwiami, a palce na czubku głowy. Następnie należy dość mocno dociskać dłoń do skóry między brwiami nie odrywając dłoni od twarzy.
  3. Ćwiczenia mięśni otaczających oczy – ćwiczenia z tej grupy pozwalają na zmniejszenie zmarszczek wokół oczu. Żeby wykonać ćwiczenie naciągnij skórę zewnętrznych kącików oczu w kierunku skroni, ale pamiętaj, że musi być to bardzo delikatne naciąganie. Następnie mocno zmruż oczu, ale ich nie zamykaj.
  4. Ćwiczenia mięśni otaczających usta – ćwiczenia tego typu pozwalają na zmniejszenie zmarszczek palacza oraz powiększenie ust. Najprostsze ćwiczenie polega na złączeniu ust i zassaniu ich między zęby na około 5 sekund.
  5. Ćwiczenia zmniejszające drugi podbródek - żeby poprawić kondycję skóry na szyi i zredukować drugi podbródek wysuń głowę jak najbardziej do przodu jednocześnie wysuwając żuchwę i ustawiając dolne zęby przed górnymi. W takiej pozycji należy wytrzymać 5 sekund.
Więcej o: