Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki - jak się wyszczuplić?

Ćwiczenia na uda

Ćwiczenia na uda (Fot. Shutterstock)

Dobrze dobrane ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki pomogą wyszczuplić i ujędrnić ciało. Jednak ciężko jest uzyskać idealną wagę i ładnie wyrzeźbić niektóre - wybrane - partie mięśni - wymaga to ograniczenia spożywania pewnych niezdrowych pokarmów i regularnego wykonywania określonych ćwiczeń. Jakie ćwiczenia na uda i pośladki oraz na brzuch są najlepsze?

Jakie ćwiczenia na uda są najlepsze?

Kobiety mają niestety skłonność do tycia właśnie od pasa w dół. Jakkolwiek ładne zarysowanie linii bioder jest jak najbardziej na miejscu, tak zbyt masywne uda i brzuch nie prezentują się już tak dobrze. To drugie sprawia, że wcięcie w pasie jest o wiele mniej widoczne. Masywne uda zaś czynią całą sylwetkę optycznie cięższą – a przez to mniej ładną. Odpowiednie ćwiczenia na szczupłe uda pozwolą jednak poradzić sobie z tą sytuacją – jeśli tylko będziemy je wykonywać regularnie.

Jakie ćwiczenia na szczupłe uda?

Jak wyszczuplić uda? Ćwiczenia mogą być w tym niezwykle pomocne! Przy tym nie trzeba koniecznie udawać się na siłownię – większość zalecanych ćwiczeń można wykonywać w swoim własnym domu, w jakiejś dogodnej chwili – ważna jest jedynie systematyczność. W takim wypadku pierwsze efekty można zauważyć już po 3 tygodniach, co dodatkowo mobilizuje do jeszcze większego wysiłku. Przed przystąpieniem do treningu trzeba oczywiście nieco się rozgrzać, żeby nie doszło do kontuzji.

Najlepsze ćwiczenia na smukłe uda to:

  1. Przysiady – można je wykonywać w tradycyjny sposób, albo na rozstawionych stopach, wysuwając biodra możliwie jak najdalej do tyłu. Należy jednak pamiętać o utrzymywaniu prostych pleców oraz o pilnowaniu, aby kolana przy przysiadzie nie wysuwały się przed linię stóp (to może powodować urazy i ból).
  2. Półprzysiady – w tym ćwiczeniu biodra również wysuwa się do tyłu, ale powinny zatrzymać się na wysokości kolan. Takie ćwiczenie znakomicie kształtuje także pośladki. Podobnie jak wyżej, pamiętajmy jednak koniecznie o utrzymywaniu prostych pleców.
  3. Wymachy nóg w tył – kolejne ćwiczenia na szczupłe uda to wymachy nóg w tył. Nogę należy ugiąć w kolanie, a następnie wyprostować z tyłu, przenosząc ciężar ciała na tą drugą. W tej pozycji należy wytrzymać 5 sekund, a następnie zmienić nogę. Oczywiście, na podobnej zasadzie można robić wymachy nóg w przód.
  4. Wykroki – świetne ćwiczenia na zgrabne uda to tak zwane wykroki, kiedy wysuwamy jedną nogę do przodu, zginamy ją w kolanie, a drugą nogę prostujemy, wyciągając ją daleko w tył. W takiej pozycji wytrzymujemy 5 sekund, po czym zmieniamy nogę.
  5. Półnożyce – ćwiczenie to wiele kobiet uznaje za nieprzyjemne, jednak jest ono naprawdę skuteczne. Te ćwiczenia wyszczuplające uda wykonujemy w pozycji leżącej, kładąc się na jednym boku i uginając jedną nogę w kolanie. Drugą nogę unosi się do góry i powoli opuszcza, powtarzając ćwiczenie w serii – 20 razy na każdą nogę.

Jakie ćwiczenia na cellulit na udach?

Cellulit, czyli skórka pomarańczowa, to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej pod skórą, które układa się w formę nieestetycznych grudek i szpeci! Zdecydowanie jest to domena kobiet, ponieważ tylko niewielka liczba panów musi się zmagać z podobnym problemem. Istnieją sposoby na pozbycie się cellulitu, albo uczynienie go nieco mniej widocznym, ale zdecydowanie najlepszy będzie ruch – i tym samym eliminacja tłuszczu. Jak ćwiczyć uda, żeby pozbyć się go z tych partii ciała?
Najlepiej jest wykonywać marsz, pływać i jeździć na rowerze. Bardzo istotne jest również wykonywanie właściwych ćwiczeń – takich jak:

  • pompki z wyskokiem,
  • podskoki na szeroko rozstawionych stopach,
  • unoszenia nóg do góry i w bok.

Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki

Dla lepszego wyglądu sylwetki nie można skupiać się jednak tylko na udach – równie ważne jest posiadanie smukłej talii oraz ładnych, kształtnych pośladków. Ćwiczenia na brzuch i uda oraz na pośladki, które można wykonywać w domu to przede wszystkim tak zwany trening ABT. Skrót pochodzi od pierwszych liter angielskich nazw tych części ciała. Na trening ABT składa się między innymi:

  • brzuszki,
  • rowerek,
  • odwodzenie nóg,
  • step.

Pożeracze tłuszczu, czyli jesz i chudniesz

Może cię również zainteresować:

Zmotywowany do odchudzania? To za mało! Co wiesz o nadwadze i otyłości? Trudny quiz
1/10Efekt jo-jo to:
Zobacz także
  • Ćwiczenia na plecy - jeśli często bolą Cię plecy, spróbuj wykonać kilka przeprostów. Ćwiczenia na plecy, które możesz wykonać w domu
  • Leptyna, tzw. hormon otyłości, po części odpowiada za uczucie sytości lub głodu Leptyna - hormon sytości. Czy otyłość to sprawka leptyny?
  • Tabletki Tabletki na odchudzanie, spalacze tłuszczu, termogeniki - czy warto je stosować?
Komentarze (1)
Ćwiczenia na uda, brzuch i pośladki - jak się wyszczuplić?
Zaloguj się
  • Marta Amar

    0

    Jeśli chodzi o cellulit to ja polecam terapię szokową Proshock Ice - mają ją w MTT Estetica. Jak dla mnie efekt super, od razu widać zmniejszony cellulit. Myślę, że w połączeniu z dobrą dietą i ćwiczeniami na pewno jest możliwe całkowite pozbycie się go.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Więcej o urodzie: