Witamina D sprzyja utracie masy ciała

Jest wiele korzyści zdrowotnych wynikających z odpowiedniego poziomu witaminy D w organizmie. Jej prawidłowa suplementacja sprzyja również walce z otyłością. Już we wczesnych etapach odchudzania uzupełnianie niedoborów witaminy D pozwala pozbyć się większej ilości zbędnych kilogramów.

Uczeni z różnych krajów prowadzili badania nad wpływem suplementacji witaminy D na otyłość. Najpierw dr Shamalar Sibley z USA udowodnił, że osoby, które przyjmują zalecaną dawkę witaminy D już w pierwszej fazie odchudzania, odnoszą lepsze rezultaty, niż ci, którzy jej nie zażywają. Kilka lat później do podobnych wniosków doszli naukowcy z Kanady.

Na tegorocznym spotkaniu Europejskiego Towarzystwa Endokrynologii Dziecięcej w Atenach przedstawiono wyniki badania, które wykazało, że suplementacja witaminy D u otyłych dzieci sprzyja spadkowi masy ciała i chroni je przed wystąpieniem groźnych chorób w przyszłości.

Witamina D - dlaczego warto ją zażywać?

Witamina D, o ile jest przyjmowana w odpowiednich dawkach, pod wieloma względami pozytywnie wpływa na organizm. Po pierwsze, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Po drugie, jeśli jej poziom w ciele jest właściwy, powoduje wydzielanie większej ilości leptyny, czyli hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości. Dzięki temu zjadamy mniej.

4 sekrety zdrowej diety

Witamina D pomaga nie tylko w walce z nadwagą. Wpływa też na płodność. Plemniki mężczyzn, którzy mają jej niedobory w organizmie, są mniej ruchliwe oraz żywotne. Witamina D ponadto wspomaga wchłanianie i wykorzystanie wapnia i fosforu. Naukowcy twierdzą, że hamuje również mnożenie się komórek nowotworowych. Hamuje depresję, wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega cukrzycy, chorobom serca oraz nadciśnieniu.

Witamina D – dawkowanie i skutki przedawkowania

Witamina D służy organizmowi tylko w przypadku, gdy jest odpowiednio dawkowana. Dzieci i młodzież nie powinny przyjmować więcej niż 15,0-25,0 µg/dobę, dorośli więcej niż 20,0 - 50,0 µg/dobę. Dawkę należy dostosować do masy ciała oraz pory roku. Najlepiej skonsultować się z lekarzem, który ustali odpowiednią suplementację.

Do skutków przedawkowania witaminy D zaliczamy: bóle głowy i brzucha, osłabienie i przemęczenie, wymioty, biegunki, zwapnienie tkanek miękkich. Skutki uboczne pojawiają się wyłącznie w przypadku sztucznej suplementacji. Naturalne źródła witaminy D, a więc przede wszystkim światło słoneczne, a także pożywienie (tłuste ryby, nabiał) nie mają takiego działania na organizm.

Może cię też zainteresować:

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Witamina E - więcej niż witamina młodości

Więcej o:
Komentarze (3)
Witamina D sprzyja utracie masy ciała
Zaloguj się
  • pm7303

    Oceniono 12 razy 6

    "Witamina D sprzyja utracie masy ciała" - po co taki tytuł, jeśli nawet nie końca nie prawdziwy? Żeby przyciągnąć grubasy, które z wypiekami na twarzy rzucą się na artykuł mając nadzieję że w środku znajdą 'upragnioną' informację, że jak zaczną łykać wit. D to będą mogli dalej żreć jak świnie a waga zacznie im spadać? Rzetelniej nie było by zatytułować artykuliku w stylu: "Prozdrowotne właściwości wit. D"?

  • supermarjan

    Oceniono 3 razy 1

    piszcie piszcie.
    obok jest podlinkowane ze brak tej witaminy jest powszechny.
    bo nie widzimy slonca...
    a przebywanie na sloncu bylo np 10 000 lat temu codziennoscia.
    jak dziala brak wit d i slonca widac na podstawie powstania bialego czlowieka.
    im jasniejsza skora tym wiecej wytworzonej vit d, tym wieksze zdrowie i odpornosc.
    tym sposobem matka natura wykasowala na tych terenach ciemniejsze osobniki i powstal bialas.
    jest to wiec posredni dowod na to jak niewyobrazalnie wazna jest ta witamina.
    a teraz pomysl jak bardzo unikamy slonca i jak obrzydliwie zle jestesmy zywieni przez sklepy ale i tzw dietetyke...
    milych rozmyslan..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX