Najpierw mieliśmy się mnożyć jak króliki, teraz wzorem jest człowiek-koń. Nowa kampania Ministerstwa Zdrowia

30.11.2017 11:29
Twórcy kampanii społecznych Ministerstwa Zdrowia znów postawili na zwierzęcego bohatera. Tym razem do dbania o zdrowie i profilaktycznych badań ma zachęcić człowiek-koń w gumowej masce.

„Profilaktyka, człowieku!” to motyw przewodni nowej akcji zorganizowanej przez MZ, która "ma na celu przekonać Polaków do wykonywania profilaktycznych badań i wyrabiania nawyków, które pozytywnie wpływają na zdrowie.".

Zdrowy jak (gumowy) koń

Wygląda na to, że twórcy spotów dla ministerstwa nadal szukają, jak tłumaczył "Gazecie Prawnej" producent Jakub Kubicki przy okazji pierwszego spotu, "jakiegoś ezopowego odniesienia, by trafić z przekazem do szerokiej grupy odbiorców". Pierwsza kampania miała zachęcić Polaków do posiadania potomstwa. "Zagrano" w niej królikami, które są znane ze swojej płodności (samica może w ciągu roku wydać na świat nawet 30 młodych). Tym razem postawili na postawili na interpretację powiedzenia "zdrowy jak koń".

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! >>

CZYTAJ WIĘCEJ >> Ministerstwo Zdrowia: "Mnóżcie się jak króliki". Ten kontrowersyjny spot kosztował prawie 3 mln zł

O ile spot z królikami był kierowany do osób w wieku od 18 do 45 roku życia, filmiki z serii „Profilaktyka, człowieku!” mają chyba trafić raczej do młodych osób, na co - oprócz popularnej kilka lat temu wśród internautów gumowej maski konia - wskazuje styl mówienia (w tym nawiązania do superpopularnych, utrzymanych w śmiesznej konwencji reklam Old Spice) i gesty głównego bohatera, który ma być jednocześnie wzorem do naśladowania i coachem.

Zachęta za pieniądze podatników

Czy w ten sposób ministerstwu uda się zachęcić Polaków do dbania o zdrowie? Czas pokaże. Na pewno mają szansę dotrzeć do wielu osób, bo spoty z człowiekiem-koniem są emitowane w najlepszym czasie antenowym w stacjach należących do Telewizji Polskiej. Każdy z trzech spotów można też obejrzeć w internecie na stronie akcji albo YouTubie.

Nie wiadomo jeszcze, jaki jest koszt całej kampanii, która została sfinansowana z budżetu państwa i tzw. funduszy norweskich. Brakuje też informacji na temat tego, jak została odebrana przez widzów, bo opcja komentowania filmików została wyłączona. Chętni mogą za to zrobić na stronie kampanii prosty test sprawdzający, czy prowadzą zdrowy tryb życia i przy okazji dostać wskazówki dotyczące najważniejszych profilaktycznych badań.

Zobacz też:

Ten szybki test sprawdzi, co wiesz o ciele człowieka. Uważaj, aby nie wpaść w pułapkę
1/14Mięśnie poprzecznie prążkowane działają niezależnie od naszej woli.
Zobacz także
Komentarze (138)
Najpierw mieliśmy się mnożyć jak króliki, teraz wzorem jest człowiek-koń. Nowa kampania Ministerstwa Zdrowia
Zaloguj się
  • justas32

    Oceniono 61 razy 61

    A może by tak odciąć Ministerstwo Zdrowia od pieniędzy ? Dla lekarzy nie mają - na króliki i konie mają ...

  • zsm-5

    Oceniono 61 razy 59

    Jak nie nagroda dla królików za szybkość rozmnażania, to siano dla konia. Gumowego konia mogli ubrać w gumofilce - bardziej pasowałyby do pisowskiego wizerunku.

  • ar.co

    Oceniono 61 razy 51

    A leczyć się trzeba będzie u weterynarza, bo lekarze korzystają z "dobrych rad" pisowskiej posłanki i spieprzają za granicę. Oczywiście leczyć się odpłatnie, bo przecież nikt nie obiecywał, że weterynarz będzie za darmo.

  • liftertoja

    Oceniono 46 razy 44

    następne powinny być barany oraz pelikany. "Bądźcie jak barany, niczym pelikany łykajcie tę propagandę". :)

  • kemor234

    Oceniono 46 razy 38

    Koń jaki jest, każdy widzi.
    Ale znowu sobie ktoś zarobił ...
    A ja tylko płacę i płacę ...

  • pogromca_mrowek

    Oceniono 35 razy 35

    Nawet debil zrozumie normalny przekaz nie potrzeba kretynizmów. Ale rozumiem jaki zamawiający taka usługa.

  • artau

    Oceniono 34 razy 34

    Króliki, konie...Boją się człowieka pokazać, człowieka totalnego...
    Swoją drogą facet z głową konia to wstrętne

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Więcej o chorobach: