12 ćwiczeń na mocne i zdrowe stawy

kaole/materiały prasowe
06.06.2013 08:28
A A A Drukuj
Leki i maści łagodzące dolegliwości stawów to tylko jeden ze sposobów na walkę z bólem. Niestety, im dłużej są przyjmowane, tym ból staje się intensywniejszy, mimo że dawki stale rosną. Na szczęście jest sposób by temu zaradzić. Regularna aktywność fizyczna, której większość pacjentów unika jak ognia, to najskuteczniejsze remedium na choroby zwyrodnieniowe. Nie bój się ruchu i zacznij wzmacniać swoje stawy już dziś!

materiały prasowe/Voltaren Max

Organizatorzy ogólnopolskiej akcji "Rozruszaj stawy", z myślą o seniorach, przy współpracy z fizjoterapeutą przygotowali zestaw 12 ćwiczeń. Ich systematyczne wykonywanie pozwoli nie tylko usprawnić układ ruchu, ale przede wszystkim znacznie poprawić jakość życia.

Ćwiczenie nr 1

Wykonaj klęk podparty. Plecy proste, ramiona wyprostowane, ręce oparte o podłoże, a głowa stanowi przedłużenie linii kręgosłupa. Podnieś wyprostowaną prawą nogę do góry. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz drugą nogą.

Ćwiczenie nr 2

Połóż się na plecach. Nogi zgięte w kolanach, stopy rozstawione na szerokość bioder, oparte o podłoże. Ramiona wzdłuż tułowia. Unieś biodra tak wysoko, aż uda i tułów utworzą linię prostą. W takiej pozycji wytrzymaj kilka sekund. Wróć do pozycji wyjściowej.

Dołącz do Zdrowia na Facebooku!

Zobacz także
  • 41
  • 9

Komentarze (3)

Zaloguj się
  • Gość: jankiel77

    Oceniono 7 razy 5

    bardzo dobre, mądre ćwiczenia, ale kolejność jest ważna. Należy zaczynać od stopy i iść do góry, albo od głowy i w dół

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX