Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Małgorzata Skorupa
27.10.2014 09:04
A A A Drukuj

Shutterstock

Nie idź na to!

"Kiedy ludzie omijają posiłki, wydaje im się, że oszczędzają kalorie" - podkreśla Amy Shapiro, dietetyczka i członkini American Dietetic Association. "Taka strategia osłabia metabolizm, a osoby, które ją stosują, często później nadrabiają z nawiązką, bo są bardzo głodne i jedzą łapczywie" - mówi.

Z drugiej strony niektóre badania wskazują, że tak długo jak limit kalorii nie zostaje przekroczony, nie ma znaczenia w jakich odstępach czasu i w jakich godzinach jemy. Dietetycy jednak stawiają na regularność.

"Jedzenie mniejszych porcji, ale częściej może pomóc zredukować zachcianki i nocne objadanie" - przekonuje jednak Shapiro i zaleca spożywanie posiłków po mniej niż 500 kcal co 3- 4 godziny.

Zobacz także
Komentarze (6)
Zaloguj się
  • Oceniono 34 razy -6

    Dieta wam nie pomoże, grubasy. Tylko krew, pot i łzy. Jem wszystko, na co mam ochotę i kiedy tylko mam ochotę (chałka z nutellą na trzecią kolację o 23.00? Czemu nie!). I jestem wzorem szczupłości, mam pięknie zarysowane mięśnie i ani grama wystającego tłuszczyku. BO ĆWICZĘ CODZIENNIE.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX