Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Małgorzata Skorupa
05.09.2013 15:04
A A A Drukuj

Shutterstock

To działa!

Dietetycy przypominają, aby pamiętać o nawadnianiu organizmu przez cały dzień. Dlaczego? "Wielokrotnie mylimy pragnienie z głodem" - wyjaśnia Shapiro. I zamiast po wodę sięgamy po kanapkę. Jeśli się odchudzasz, odpowiednie nawodnienie pozwoli ci stwierdzić, kiedy rzeczywiście organizm potrzebuje pokarmu - zaznacza.

Oczywiście z nawodnieniem można przesadzić, ale to nie jest częste zjawisko - mówi Joy Dubost z American Dietetics Association. Naprawdę nadmierne spożycie płynów może prowadzić do zagrażającego życiu stanu zwanego hiponatremią, która objawia się m. in. nudnościami, bólami głowy i dezorientacją.

Zaleca się, aby kobiety przyjmowały 2,7 l, a mężczyźni 3,7 l płynów dziennie (odpowiednio: 11 i 15 szklanek) - informuje serwis health.com.

Zostań fanem Zdrowia na Facebooku. Bądź na bieżąco z naszymi treściami

Zobacz także
Komentarze (6)
Zaloguj się
  • instytut_webs_com

    Oceniono 5 razy 1

    Pierwsze 4 porady są nieaktualne, naukowo niepotwierdzone i obalone przez praktykę. Pokażcie badania... niestety prawda jest taka, że weglowodany złożone tuczą tak samo jak proste, bo składają się z ... węglowodanów prostych ORAZ złożonych, które i tak sa w organizmie rozkładane i metabolizowane tak samo jak proste. 2 kromki razowca to skok cukru porównywalny ze snickersem. Aby się odchudzić trzeba odstawić węglowodany ze zbóż. kropka.

  • Oceniono 17 razy 1

    "W trakcie odchudzania powinieneś odstawić węglowodany" - a po odchudzaniu można wpieprzać do woli? ja myślałem, że ten tekst jest o zdrowym żywieniu na dobre, a nie na chwilową utratę wagi. propagujecie efekt jojo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX