12 ćwiczeń na mocne i zdrowe stawy

kaole/materiały prasowe
09.10.2014 08:28
A A A Drukuj
Leki i maści łagodzące dolegliwości stawów to tylko jeden ze sposobów na walkę z bólem. Niestety, im dłużej są przyjmowane, tym ból staje się intensywniejszy, mimo że dawki stale rosną. Na szczęście jest sposób by temu zaradzić. Regularna aktywność fizyczna, której większość pacjentów unika jak ognia, to najskuteczniejsze remedium na choroby zwyrodnieniowe. Nie bój się ruchu i zacznij wzmacniać swoje stawy już dziś!

materiały prasowe/Voltaren Max

Organizatorzy ogólnopolskiej akcji "Rozruszaj stawy", z myślą o seniorach, przy współpracy z fizjoterapeutą przygotowali zestaw 12 ćwiczeń. Ich systematyczne wykonywanie pozwoli nie tylko usprawnić układ ruchu, ale przede wszystkim znacznie poprawić jakość życia.

Ćwiczenie nr 1

Wykonaj klęk podparty. Plecy proste, ramiona wyprostowane, ręce oparte o podłoże, a głowa stanowi przedłużenie linii kręgosłupa. Podnieś wyprostowaną prawą nogę do góry. Wytrzymaj kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz drugą nogą.

Ćwiczenie nr 2

Połóż się na plecach. Nogi zgięte w kolanach, stopy rozstawione na szerokość bioder, oparte o podłoże. Ramiona wzdłuż tułowia. Unieś biodra tak wysoko, aż uda i tułów utworzą linię prostą. W takiej pozycji wytrzymaj kilka sekund. Wróć do pozycji wyjściowej.

Dołącz do Zdrowia na Facebooku!

Zobacz także
Komentarze (1)
Zaloguj się
  • Liliana My

    Oceniono 1 raz -1

    No cóż, ból kolan może skutecznie odebrać chęć do życia. Nauczona doświadczeniem, polecam jak najszybciej zapisać się do specjalisty zanim ból się pogłębi. Niestety w Polsce nie ma aż tak wielu specjalistów zajmujących się głównie kolanami, więc musiałam jechać do Poznania do dr. Piotra Krawczuka. Wiadomo, taki zabieg nie jest tani (ale i tak nieco tańszy niż w innych ośrodkach), ale luksusowa klinika, nowoczesny sprzęt i oczywiście końcowy efekt mogą to wynagrodzić.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX