18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

Bezpieczny seks: ważne kampanie z przymrużeniem oka

Nieplanowana ciąża, choroby przenoszone drogą płciową, w tym AIDS: to wszystko niechciane pamiątki seksualnych przygód. Co roku, na całym świecie,  ruszają akcje przypominające o zagrożeniach i uświadamiające, jak ich unikać podczas wakacyjnych szaleństw. Oczywiście, że najskuteczniejsza metoda to szklanka wody... zamiast seksu. Równie dobra jest zasada: wzajemnie wierny partner przez całe życie. Rzecz w tym, że moralizowanie skutków nie przynosi, a chwila zapomnienia nie musi prowadzić do tragedii. Zatem: oryginalnie, na wesoło, a nawet śpiewająco, twórcy na całym świecie przypominają o gumce i zdrowym rozsądku. Zobaczcie sami. Uwaga, część materiałów zdecydowanie nie dla dzieci!
Żyj w czystości. Bezpieczny seks nigdy nie jest złem: to hasło przewodnie brazylijskiej kampanii promującej stosowanie prezerwatyw. Żyj w czystości. Bezpieczny seks nigdy nie jest złem: to hasło przewodnie brazylijskiej kampanii promującej stosowanie prezerwatyw. fot. za kampaniespoleczne.pl

Czystość, ale jaka?

Dołącz do Zdrowia na Faceboooku!

Żyj w czystości. Bezpieczny seks nigdy nie jest złem: to hasło przewodnie brazylijskiej, uroczej kampanii, której twórcy przekonują, że celibat i czystość to niekoniecznie to samo. Niegrzeszny seks symbolizują prezerwatywy-aureolki nad głowami wodzonych na pokuszenie, przez węża rzecz jasna,  Adama i Ewy. W innym spocie uświęconych prezerwatywą jest więcej.

Kampania GAPA/BS (Grupa Wsparcia i Prewencji AIDS) powstała w 2009 roku.

 

Do ciąży jeden krok...

Wakacji czas. Umięśniony osiłek, poruszający się prawie jak John Travolta (chociaż prawie robi różnicę)... Dama urocza, niczym Olivia Newton John przed laty. Gorączka sobotniej nocy jednym słowem, chociaż rysunkowa i bez szczęśliwego finału. No i co z tobą, byczku?

 

 

Drugi spot kampanii edukacyjnej: TAK! dla nowoczesnej antykoncepcji (Twoje życie, twoje ciało, twój wybór, www.pigulka.pl) przekonuje, że nie trzeba całej nocy przetańczyć, by narobić sobie kłopotów. Zagrożenia czyhają i w windzie... Filmy powstały z okazji Światowego Dnia Antykoncepcji w 2008 roku. Naszym zdaniem wciąż jednak pachną świeżością.

 

Ubierz go, koniecznie!

Goły penis budzi popłoch wśród wagin. Francuska kampania z 2010 roku, zrealizowana przez TBWA Paris, zrobiła w internecie furorę. Nie ma straszenia wprost: chorobą, czy ciążą. Czy naładowani testosteronem chłopcy rzeczywiście boją się takich konsekwencji? Według organizacji AIDES: prędzej przestraszą się ryzyka braku sukcesu podczas seksualnych podbojów. Przesłanie: dzisiaj nikt nie zaryzykuje zbliżenia bez odpowiedniej ochrony. Bardzo, bardzo niegrzeczne, toaletowe graffiti...

 

Indyjska piosenka

Gdyby nie zabawny teledysk, trudno byłoby wytrzymać do końca tej piosenki. Z pewnością pouczającej, ale zarazem przydługiej. Są w niej odpowiedzi na wiele nurtujących pytań dotyczących HIV, antykoncepcji, a nawet zdrowia kobiety, chociaż utwór stanowi przede wszystkim o prezerwatywach i ich stosowaniu. Mężczyźni ubrani w kolorowe kondomy zachęcają do eksperymentowania, dobrej zabawy, a zarazem bezpiecznej. Wędrujące po mieście monstrualne prezerwatywy wyglądają komicznie, ale może i zachęcają do refleksji... Zobaczcie:

Ten klip to pomysł indyjskiej organizacji non profit Nrityanjali Akademia (http://www.nrityanjali.org)

Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie dostaniesz mnie", przeciw AIDS/HIV fot. za www.kampaniespoleczne.pl

Po polsku

Gest Kozakiewicza. Trudno o bardziej wymowny. Polscy celebryci (Mateusz Damięcki, Aleksandra Kwaśniewska, Małgorzata Socha i Jakubem Wesołowskim przez tydzień jesienią 2011 roku prowokowali nim z billboardów warszawiaków. Dopiero po tym czasie pod zdjęciami pojawiło się hasło kampanii, wyjaśniające, czego dotyczył.

"Nie dostaniesz mnie!" - to akcja promująca wykonywanie testów na obecność przeciwciał HIV, a adresatem obraźliwego gestu był sam wirus. Może nie do końca bezpośrednio związana z tematem: bezpieczny seks, ale na pewno warta przypomnienia w kontekście wakacji.

Oprócz odniesienia do symbolicznego zwycięstwa nad chorobą , gest polskiego sportowca przypomina przecież i ułożenie ręki po badaniu krwi, co wykorzystali autorzy kreacji. Zdjęcia do reklamy wykonał szwedzki fotograf Rickard Sund we współpracy z agencją Photoby. Inicjatorzy kampanii to Zjednoczenie na rzecz żyjących z HIV/AIDS Pozytywni w Tęczy oraz agencja FireFly Group.

Informacje i zdjęcia za www.kampaniespoleczne.pl

W takiej zbroi można pokonać każdego przeciwnika. Penis w prezerwatywie wygrywa z wirusem. W takiej zbroi można pokonać każdego przeciwnika. Penis w prezerwatywie wygrywa z wirusem. fot. za: www.kampaniespoleczne.pl

I po niemiecku...

 

Niby to tylko stereotypy, a jednak po kulturze germańskiej spodziewamy się czegoś ostrego, także w ramach działań profilaktycznych. I pod tym względem gra Cock out nie rozczarowuje... Aby promować używanie prezerwatyw jako zabezpieczenia przeciwko rozprzestrzenianiu się AIDS, niemiecka agencja Philipp Und Keuntje Gmbh stworzyła internetową grę Cock out. Trzeba w niej pokonać wirtualnego wirusa, używając osobliwego joysticka - mając do dyspozycji kamerę internetową oraz prezerwatywę wyposażoną w specjalny sensor gracz może dosłownie znokautować HIV-potwora za pomocą... własnego członka. Kampania powstała z okazji Światowego Dnia AIDS. Jest kierowana do młodych ludzi, którzy, według badań najczęściej, w porównaniu z innymi kategoriami wiekowymi, mają fałszywy obraz wirusa HIV. Tylko 38% osób od 16. do 20. roku życia określa AIDS jako poważną chorobę, co ma niewątpliwie wpływ na ich ryzykowne zachowania. Jak tłumaczą twórcy, pomysł kampanii powstał w oparciu o zasadę, że informacje są dużo lepiej przyswajalne, kiedy są odbierane przez wiele zmysłów. Koncepcja ta uwzględnia funkcjonowanie oraz biologiczną strukturę mózgu i jest znana jako nauczanie wielozmysłowe. Na stronie www.cockout.de oprócz gry odbiorca może znaleźć również informacje na temat AIDS. Specjalne kondomy umożliwiające zagranie w Cock out można kupić jedynie w Niemczech, dla zainteresowanych z innych krajów przygotowano wyłącznie trailer. Informacje i zdjęcia za: www.kampaniespoleczne.pl

Więcej o:
Komentarze (6)
Bezpieczny seks: ważne kampanie z przymrużeniem oka
Zaloguj się
  • info0

    Oceniono 25 razy 11

    Absolutnie najlepsza kampania to ta francuska.

    Zabawna i pouczająca zarazem. Niestety w Polsce seks bez zabezpieczeń jest królem, więc takie kampanie sensu nie mają (a potem się ludzie dziwią, że 15-16 latki w ciąży latają...).

  • szary_user

    Oceniono 18 razy 4

    To wspaniale że postępowa, laicka i podobno lewicowa gazeta domaga się weryfikacji wieku przy wejściu na stronę która dotyczy edukacji seksualnej.
    Hej! A wiedzieliście że w Polsce już 14tki się bzykają na potęgę? Poważnie!

  • Gość: Prawdziwy nonkonformista.

    Oceniono 29 razy 3

    Do jakiego to zakłamania już doszło! Prawdziwy seks to taki w którym nie traci się przyjemności bo jest kwintesencją wierności i MIŁOŚCI(SAM W SOBIE NIE JEST ŻADNĄ "MIŁOŚCIĄ FIZYCZNĄ" - TAKIE NAZEWNICTWO TO MANIPULACJA) A seks w gumie nie dość że rozpowszechnia fałszywy obraz ludzkiego nastawienia względem tej sfery to jeszcze się podszywa pod wartości dobra tymi sloganami.

  • Gość: rex

    Oceniono 24 razy -8

    Najważniejsze, żeby w takim przekazie nie było homofobii. W dzisiejszych czasach seks to przede wszystkim współżycie dwóch osób tej samej płci.
    Pomijanie osób homoseksualnych, których liczba jest coraz większa, jest nadużyciem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX