To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

24.07.2017 07:08
Geny, nawyki wyniesione z domu, choroba: nie tylko zła dieta decyduje o nadwadze i otyłości

Geny, nawyki wyniesione z domu, choroba: nie tylko zła dieta decyduje o nadwadze i otyłości donna dyke, https://www.flickr.com/photos/punkbitch55/, (CC BY 2.0)

Geny, zaburzenia metaboliczne, zmiany hormonalne... Naukowcy znają już wielu sprawców nadwagi i otyłości. Jeśli chcesz skutecznie walczyć z nadmiarem kilogramów, warto ich poznać.
Nie lej wody. Sprawdź swoją wiedzę o niej
1/10Które twierdzenie jest prawdziwe:
Komentarze (95)
To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?
Zaloguj się
  • uthark

    Oceniono 57 razy 23

    Ludzie - ruszajcie się! Wyjdźcie z samochodów!

    Nie chodzę na żadne siłownie ani na basen, ani nie biegam. Jeżdżę za to dużo rowerem (także komunikacyjnie), duże chodzę - niewielkie odległości, np. 5km, pokonuję bardzo często pieszo. I nie obżeram się, to chyba podstawa, do tego jem dużo owoców (głównie jabłka) i warzyw.

  • alberto_srapovoli

    Oceniono 40 razy 18

    Ta genetyka to sie najczesciej nazywa "nawyki zywieniowe" (ktore oczywiscie rodzice przekazuja dzieciom).

  • poliorketes

    Oceniono 5 razy 5

    Nic nie pomoże nikomu. Każdy umrze. Zobaczysz po 60-tce. Właśnie ją przekroczyłem. Nie zaniedbywałem się nigdy. Po rzuceniu sportu na serio - codzienna siłownia, basen (mam własny), 2 godziny leśnych ścieżek z psem. Sztanga w ręku od 17-go roku życia. Siła, wytrzymałość, masa ciągle młodzieniaszkowe. Ale tylko ja wiem co znaczą średnio przespane noce, bo stawy napieprzają a wymordowany treningami kręgosłup siadł.. Pokażcie mi te same mądrzące się dziś paniusie fitnessowe za lat dwadzieścia.. Tak że nie przesadzajcie. Więcej pokory.

  • pinup

    Oceniono 4 razy 4

    Dotyczy obu plci:
    1. po 30-tce przestac jesc (a raczej zrec co popadnie i ile popadnie)
    2. po 40-tce zaczac sie systematycznie ruszac (minimum 1 godzina cardio/HIIT co drugi dzien, zadne tam spacerki i rekreacyjne rowerki)

    Szczuple i zdrowe cialo to efekt samokontroli i wytrwalosci, ktore sa dla niektorych poprostu stylem zycia. Wiekszosc targa ze soba przerosniete brzuchy i doopska. Tak samo jak trzeba pracowac nad kariera albo zwiazkiem, zeby byly satysfakcjonujace tak samo trzeba pracowac nad cialem. CALE ZYCIE a nie od przypadku jak jest juz za pozno. Wszystko w temacie.

  • jck12

    Oceniono 12 razy 4

    Nie ma już leniwych nierobów którzy nie chcą się uczyć.
    Są dysgrafia, dyskalkulia i inne dysfunkcje.

    Nie ma już obżartuchów niekontrolujących częstość i ilość spożywanego pokarmu.
    Są "leniwe brzuchy", "zimne piece" i "grube kości"

    co ja paczę...

  • aki3

    Oceniono 6 razy 4

    Cukrzyca, to poważne zaburzenie metabolizmu, a cukrzyków jest w Polsce 2 miliony. Mam stan przedcukrzycowy i przez miesiąc przy ostrej głodówce schudłam raptem 1 kg, a następnego miesiąca go odrobiłam. Ważę 58 kg więc nie jestem otyła, ale martwi mnie to, że jak zacznę jeść normalnie to będę.

  • rikol

    Oceniono 7 razy 3

    Jak to jest, że kilkadziesiąt lat temu grubych można było na palcach jednej ręki policzyć? Ludzie jedli dużo, ale też dużo się ruszali. Dzieci do szkoły chodziły piechotą, a nie były dowożone.

    Jak to jest, że zawsze jak widzę grubasa, to ten grubas je? to nie jest żaden syndrom metaboliczny, no chyba że ktoś ma na myśli zmiany spowodowane obżarstwem. Naukowcy powinni raczej się skupić na tym, co powoduje nadmierny apetyt. Czemu grubasy są ciągle głodne, albo im się wydaje, że są głodne?

  • zmartax

    Oceniono 2 razy 2

    można jeść smaczne jedzenie przy cukrzycy i nie trzeba sie głodzić. Umiarkowany RUCH. nie taki który jeszcze bardziej nas osłabi. Jazda rowerem, basen, spacery czy joga.Sama na własnym przykładzie to przerobiłam. Kilogramy nie spadały znaczaco ale moje ciało sie wzmocniło, zabijalam czas żeby nie jeść. A co do jedzenia to 4-5 małych posiłków dziennie i zmiana nawyków oraz włączenie do jadłospisu magnezu, potasu, witamin z grupy B i taksyfoliny z witaminą A,C i E oraz selen i krzem.

  • oloros11

    Oceniono 20 razy 2

    1, cwicz codziennie 2 godziny
    2 nie jedz smieci - tylko warzywa i ryby
    3, seks codziennie
    4, angazuj sie emocjonalnie /np zakochaj si enieszczesliwie/
    5, nie wydawaj pieniedzy wicej niz masz -
    za pol roku masz 20 kg mniej

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX