Olej kokosowy, granola - czy zawsze zdrowe? Dietetyk podpowiada, czym się kierować podczas zakupów

21.01.2016 10:28
Kupując produkty przetworzone, powinniśmy zawsze czytać etykiety

Kupując produkty przetworzone, powinniśmy zawsze czytać etykiety pixabay.com

Starasz się jeść zdrowo? Niestety jogurt jogurtowi nierówny, tak samo jak olej kokosowy czy granola. Wybraliśmy 7 popularnych produktów i wraz z dietetykiem podpowiadamy, jak wybrać najzdrowszą opcję.
Komentarze (22)
Olej kokosowy, granola - czy zawsze zdrowe? Dietetyk podpowiada, czym się kierować podczas zakupów
Zaloguj się
  • konradmarburg

    Oceniono 3 razy 3

    Aha. Czyli przy waflu ryżowym pan dietetyk wspomina o wysokim IG, ale już przy chlebie (produktach zbożowych) nie raczył podzielić się z nami wiedzą. Więc ja to zrobię: biały chleb pszenny - 85-90 (100 to glukoza), chleb ciemny pełnoziarnisty - 70-75, wafle ryżowe 65. Tak to wygląda.

  • colorful_lights

    Oceniono 17 razy 3

    Każdy kto się interesuje wie aby wybierać tylko nierafinowany olej kokosowy to ten, który ma wiele dobrocenych składników i właściwości dla ciała. Na każdym oleju kokosowym wyraźnie jest zaznaczone jaki jest rafinowany czy nierafinowany ten nierafinowany zazwyczaj jest droższy ale nie najdroższy ja kupuję za około 30zł za litr słoiku starcza na długo. więc nie plećcie głupot w artykułach, że olej kokosowy jest niezdrowy po prostu trzeba wiedzieć, którą wersje kupić, i która ma dobroczynne składniki wiadomo, że te oleje za 5-15zł to albo są kosmetyczne albo rafinowane. Mogliście wyjaśnić miło różnicę, który lepiej kupić a nie, że jest zły. Najlepiej napiszcie ile niezdrowych składników jest w "masłach" i margarynach" bo to jest apogeum niezdrowego jedzenia i szkodliwego oleju palmowego i emulgatorów. Gdzie niestety do chleba u nas jest codziennością ta chemia.

  • jk.jaro

    Oceniono 18 razy 2

    zdaniem tego dietetyka olej kokosowy podnosi cholesterol ... to bardzo ciekawe, u mnie przez rok stosowania oleju kokosowego (i to rafinowanego) zamiast masła, bez wprowadzania żadnych innych drakońskich diet, czy ćwiczeń, cholesterol całkowity, LDL i triglicerydy, które miałem mocno ponad normę, bardzo wyraźnie mi spadły

  • jbcarp

    Oceniono 9 razy 1

    Nareszcie ktoś napisał prawdę o oleju kokosowym! Wszędzie podawane są jakieś mity o zbawiennym podobno działaniu średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych, nikt jednak nie dodaje, że są to nasycone kwasy tłuszczowe, w ilości ok 97%, które podnoszą poziom złego i dobrego cholesterolu. Według światowej organzacji zdrowia nascone kwasy tluszczowe są drugimi po kwasach trans do wyeliminowania lub ograniczenia w diecie.
    Kokos jest dobry, ale do smażenia, bo ma bardzo wysoką temperaturę dymienia i zapłonu, właśnie dzięki tym nasyconym kwasom. W innych zastosowaniach jest niezdrowy zgodnie z danymi z wielu badań

  • elficzka.net

    Oceniono 3 razy -1

    nie rozumiem. miało być o waflach ryżowych a jest o oleju kokosowym ??!!

  • mama-dobra-rada

    Oceniono 8 razy -4

    Przepisy na zdrową domową granolę na mama-dobra-rada.pl/przepis-domowa-granola-dla-dzieci-granola-bezglutenowa-bez-cukru/

  • czystamicha.blog.pl

    Oceniono 6 razy -6

    Na czystamicha.blog.pl przepis na pyszna domowa granole.Polecam!

  • knl111

    Oceniono 17 razy -7

    To jakie te jogurty w końcu kupować? Light nie! Smakowe nie! Z musli nie! Fit ne! Bez tłuszczu nie! No bez jaj!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX