Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

27.06.2016 15:34
Prawdy i mity na temat zdrowego odżywiania

Prawdy i mity na temat zdrowego odżywiania rys. Arkadiusz Gadaliński

Dieta wegetariańska gwarantuje idealną sylwetkę, a pieczywo żytnie jest mniej kaloryczne od pszennego? Poznaj 9 najczęściej powielanych mitów żywieniowych.
Komentarze (52)
Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów
Zaloguj się
  • dokowski

    Oceniono 44 razy 18

    Po raz pierwszy widzę na tym portalu rzecz popularnonaukową bez błędów i na poziomie. Widać, że macie nowego redaktora naukowego. Jedyne, do czego można się przyczepić, to niezręcznie wroga opinia na temat wody. Picie wody jest zdrowe nie tylko dla cukrzyków i chorych na nerki. Picie wody ułatwia odchudzanie, poprawia wypróżnienia osobom ze skłonnością do zaparć... każdy, kto pije mało wody, zrobi dobrze zwiększając dzienną dawkę wody o jedna czy dwie szklanki. Oczywiście nie warto pić wody zamiast jeść owoce i warzywa, ale prawie zawsze warto po prostu wypić codziennie dodatkową szklanke wody. A Wasz artykuł raczej do tego zniechęca, mam nadzieję, że niechcący

  • taka_sprawa

    Oceniono 8 razy 8

    1. Wody należy pić tyle, żeby być nawodnionym. Nie ma złotej zasady co do objętości wody, ale jeśli ktoś liczy kalorie to mniej więcej 1 ml wody na 1 kcal.
    2. Najzdrowsze dla naszego organizmu nie są tłuszcze roślinne, a zwierzęce - tran, jaja.
    3. Na redukcji można jeść węglowodany proste, które zawarte są choćby w owocach czy miodzie. Dobrze jest je ograniczyć, ale niekoniecznie trzeba wyrzucać.
    4. Olej rzepakowy zdrowszy niż oliwa tylko dlatego że ma lepszy stosunek omega-6 do omega-3? Nawet nie napiszecie, że chodzi o olej nierafinowany. Poza tym jest to omega-3 roślinnego pochodzenia (ALA), a co z EPA oraz DHA?
    5. O wegetarianizmie nie będę się wypowiadał, bo i tak uparty roślinożerca będzie trwał przy swoim.
    6. Zamiast czekolady gorzkiej można zrobić swoją lub kupić mleczną na bazie maltitolu (np. Wedla)

  • makvelithedon7

    Oceniono 34 razy 6

    Jeszcze raz, bo już wiele razy pisałem: To nie jest tak, że każdy węglowodan złożony jest dobry. Nie można napisać takiego czegoś. Chciałbym wiedzieć, kto przygotował to zestawienie? Który dietetyk był konsultantem. W 50% są to dawno obalone pseudo-teorie. Nie czytajcie tego.

  • dawaj.flaszkie

    Oceniono 18 razy 4

    Errata.
    1. Pieczywo żytnie, czy ciemne nie wybiera się z powodu mniejszej ilości kalorii, tylko z powodu błonników, etc., a przede wszystkim ma mniej węglowodanów.
    2. Spożywanie kolacji do 18:00 jest ważne, jeżeli następnego dnia rano mamy badanie krwi. Inaczej badanie może wyjść przekłamane. Natomiast jak ktoś chce dostać glukometr za darmo, to musi dobrze zjeść, najlepiej ok. 2:00 w nocy i rano iść na badanie krwi ;-)

  • radqq

    Oceniono 13 razy 3

    Szkoda, że nie napisaliście, że ten olej olej rzepakowy zdrowszy od oliwy to olej tłoczony na zimno. To zupełnie co innego niż wielkie butelki, które można za parę złotych kupić w markecie. Taki olej wcale niełatwo kupić i swoje kosztuje.

  • aw34

    Oceniono 2 razy 2

    Strasznie tam dużo tych omega 3 w oleju rzepakowym (już jeśli to tylko tłoczonym na zimno). W dodatku są słabo przyswajalne. Z tymi olejami w diecie to gruba przesada. Wielu lekarzy już wie, że mamy w diecie nadmiar omega6 i żebyśmy nie wiem jak dużo używali olejów roślinnych (nawet lnianego) to i tak tylko tę dysproporcję na rzecz omega 6 będziemy tylko powiększać.

  • flyer

    Oceniono 8 razy 0

    Dobre - dowiedz się redakcjo skąd się bierze kolor ciemnego pieczywa, bo raczej nie z powodu użycia maki razowej [2000] ma kolor mysi, a nie brązowy. ;>

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX