10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

19.02.2017 20:50
Trudno znaleźć warzywa, które nie wychodzą na zdrowie, ale ta pierwsza dziesiątka jest naprawdę wyjątkowa

Trudno znaleźć warzywa, które nie wychodzą na zdrowie, ale ta pierwsza dziesiątka jest naprawdę wyjątkowa Alexander Baxevanis, https://www.flickr.com/photos/futureshape/, (CC BY 2.0)

Generalnie zdrowe są wszystkie warzywa, jednak część z nich, oprócz witamin i minerałów, zawiera też inne, cenne związki, bądź ma szczególnie korzystne dla zdrowia właściwości. Wybraliśmy dziesięć warzyw, które - naszym zdaniem - naprawdę warto włączyć do menu.
Lubisz szpinak?
Komentarze (11)
10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]
Zaloguj się
  • monika.libra36

    Oceniono 16 razy 16

    Będziemy mieć pewność,że będą "zdrowe" ....gdy będziemy uprawiać w ogródkach ,działkach...

  • jacekzet

    Oceniono 15 razy 13

    cebula się nie załapała ?

  • alex2222

    Oceniono 8 razy 8

    Chcesz obejrzeć wideo?Wyłącz Adblocka.
    Hurra!Wreszcie nie muszę kombinować żeby wyłączyć badziewne filmy otwierające się znienacka na stronach!
    Dziękuję gazeto!

  • m.godwin

    Oceniono 5 razy 5

    Niektóre buraki podnoszą mi ciśnienie.

  • renata-lisieca

    Oceniono 1 raz 1

    Ja lubię łączyć rózne warzywa z owocami i wyciskać z nich soki. Odkąd kupiłam sobie wolnoobrotową wyciskarkę zaczęłam pic wiecej warzyw i owoców i widze jak bardzo poprawiło się moje samopoczucie, moja figura i cera.

  • Karolina Grymuza

    Oceniono 2 razy 0

    Co z tego, że jarmuż ma 150 g wapnia jak jego absorpcja jest na poziomie kilku procent? Wapń lubi witaminę D a tej w roślinach nie uświadczysz (dlatego właśnie nabiał to takie dobre źródło wapnia). Podobnie jest z żelazem (szpinak!). Rośliny zawierają najczęściej jedynie nędzne odpowiedniki tego, co można znaleźć w mięsie (np. retinol kontra beta-karoten), jajach czy mleku a do tego są bogate w substancje anty-odżywcze. Badania Oxford cohort of the European Prospective Investigation wykazały, ze osoby na diecie roślinnej mają niedobry wapnia z kolei statystyki mówią, że około 80% osób rezygnuje z diet typowo roślinnych z powodu problemów ze zdrowiem. Rośliny stanowią cenne uzupełnienie diety ale nie można oprzeć diety wyłącznie na roślinach.

  • mt246

    Oceniono 5 razy -1

    Czosnek - niekoniecznie na surowo, ponieważ gdy go zmiażdżymy albo posiekamy i odczekamy 10 minut enzymy wykonają swoją pracę i obróbka cieplna nie pozbawi go cennych substancji. Podobnie brokuł (kalafior też) - ale w tym przypadku należy po rozdrobnieniu odczekać ok. 40 minut, przy czym najlepiej jeść brokuły od razu po zerwaniu.

  • misio1942

    Oceniono 5 razy -3

    dużo ludzi nie je tych śmieci i żyje zdrowo i długo

  • szmeterlok12

    Oceniono 5 razy -5

    A w tych zdrowych warzywach sama trucizna : rakotwórcze azotany i azotyny. Smacznego...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX