Zrezygnuj z wybranych posiłków, a schudniesz: NIE

Shutterstock

Nie idź na to!

"Kiedy ludzie omijają posiłki, wydaje im się, że oszczędzają kalorie" - podkreśla Amy Shapiro, dietetyczka i członkini American Dietetic Association. "Taka strategia osłabia metabolizm, a osoby, które ją stosują, często później nadrabiają z nawiązką, bo są bardzo głodne i jedzą łapczywie" - mówi.

Z drugiej strony niektóre badania wskazują, że tak długo jak limit kalorii nie zostaje przekroczony, nie ma znaczenia w jakich odstępach czasu i w jakich godzinach jemy. Dietetycy jednak stawiają na regularność.

"Jedzenie mniejszych porcji, ale częściej może pomóc zredukować zachcianki i nocne objadanie" - przekonuje jednak Shapiro i zaleca spożywanie posiłków po mniej niż 500 kcal co 3- 4 godziny.

Komentarze (3)
Zaloguj się
  • real.avalanche

    Oceniono 1 raz -1

    Hmm, zwykłe makarony, biały ryż i pieczywo jako źródło cukrów prostych to coś nowego, chyba że coś się pozmieniało w chemii i skrobia przestała być cukrem złożonym. Owszem, ziarno z pełnego przemiału jest zdrowsze, bo zawiera np. błonnik, ale faktów proszę nie przeinaczać.

  • ladychapel

    Oceniono 3 razy -1

    Żryj mniej świnio - oto dieta cud. Jem płatki owsiane, kasze, warzywa, owoce, często słodycze, czasem pizzę. Jem 8h dziennie (09:00 - 17:00). Pozostałe 16h - woda albo herbata ziołowa. Ważne by nie żreć 4h przed snem bo organizm w nocy ma odpoczywać a nie trawić - jeśli się nażresz przed snem organizm robi wszystko połowicznie. Wszystko. Ament.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX