błonnik - suszone śliwki

błonnik - suszone śliwki Shutterstock

Podziel się

Suszone śliwki to zdecydowany błonnikowy zwycięzca w kategorii suszone owoce. Na każde 100 g tej zdrowej słodyczy bez pestek przypada aż 16 g ułatwiającego trawienie włókna.

Niektórzy eksperci zalecają jedzenie od 3 do 5 suszonych śliwek dziennie, aby zapewnić sobie lepsze przesuwanie się treści pokarmowych w układzie trawiennym, a także doraźnie na zaparcia. Przesada jednak nie jest wskazana, większe ilości takiej przekąski mogą całkowicie rozstroić pracę jelit. Suszone śliwki dostarczają magnezu, wapnia, żelaza, fosforu oraz witamin A, C, E i witamin z grupy B, działają odkwaszająco.

Inne suszone owoce

W błonnikowym zestawieniu, jeśli chodzi o suszone owoce, za suszonymi śliwkami lokują się suszone brzoskwinie (14 g w 100g), figi (13 g w 100g), jabłka i morele (po 10g w 100g). Mniejszymi ilościami błonnika (choć wciąż nie do pogardzenia), za to większą ilością cukru (to już niekoniecznie dobrze) mogą się poszczycić suszone banany i rodzynki (od 6 do 7 g w 100 g).

Ile kalorii w suszonej śliwce?

Jedna suszona śliwka to mniej więcej 20 kcal, 3 sztuki dostarczą tyle energii co przeciętne jabłko lub... jedna dziesiąta batonika czekoladowego.

Sprawdź swoją wiedzę o błonniku
1/10Istnieje wiele naturalnych źródeł błonnika. Jednak nie zawierają go:
Komentarze (3)
Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika
Zaloguj się
  • mreck

    Oceniono 8 razy 6

    A siano?nie widzę w zestawieniu siana.

  • konopna.farmacja.poznan

    Oceniono 1 raz 1

    Dużo błonnika zawierają Nasiona z Konopi zawierają wysoki poziom białka i korzystnych steroli roślinnych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Zawierają NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE (NNKT) omega-3 i omega-6. NNKT mogą wpływać na prawidłowe funkcjonowanie organizmu.Łyżka mielonych ziaren ok. 20 g zawiera 160 µg jodu, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz prawidłowego metabolizmu, a także jest niezbędny w czasie ciąży podczas rozwoju płodu. Jod jest składnikiem mineralnym niezbędnym do syntezy hormonów tarczycy – trójjodotyroniny i tyroksyny. Niedobór jodu w diecie prowadzi do niedoczynności tarczycy, a u dzieci powoduje również zaburzenia w rozwoju układu nerwowego. Dzienna zalecana przez WHO dawka jodu wynosi 150- 200 µg. Nasiona stanowią doskonałe uzupełnienie diety zarówno dla dzieci, osób dorosłych i kobiet w ciąży !! Produkt wegański 100% organiczny ! więcej informacja na konopiafarmacja.pl

  • asiorekpe

    0

    jak się czyta artykuły o zdrowym odżywianiu na Adamed Expert to się taki quiz rozwiązuję w 100% i właśnie mi się udało tego dokonać. Komentarz niżej z sianem mnie rozbawił :P

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX