Błonnikowi liderzy - poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika

Małgorzata Skorupa
26.06.2014 15:23
A A A Drukuj

Shutterstock

Suszone śliwki to zdecydowany błonnikowy zwycięzca w kategorii suszone owoce. Na każde 100 g tej zdrowej słodyczy bez pestek przypada aż 16 g ułatwiającego trawienie włókna.

Niektórzy eksperci zalecają jedzenie od 3 do 5 suszonych śliwek dziennie, aby zapewnić sobie lepsze przesuwanie się treści pokarmowych w układzie trawiennym, a także doraźnie na zaparcia. Przesada jednak nie jest wskazana, większe ilości takiej przekąski mogą całkowicie rozstroić pracę jelit. Suszone śliwki dostarczają magnezu, wapnia, żelaza, fosforu oraz witamin A, C, E i witamin z grupy B, działają odkwaszająco.

Inne suszone owoce

W błonnikowym zestawieniu, jeśli chodzi o suszone owoce, za suszonymi śliwkami lokują się suszone brzoskwinie (14 g w 100g), figi (13 g w 100g), jabłka i morele (po 10g w 100g). Mniejszymi ilościami błonnika (choć wciąż nie do pogardzenia), za to większą ilością cukru (to już niekoniecznie dobrze) mogą się poszczycić suszone banany i rodzynki (od 6 do 7 g w 100 g).

Ile kalorii w suszonej śliwce?

Jedna suszona śliwka to mniej więcej 20 kcal, 3 sztuki dostarczą tyle energii co przeciętne jabłko lub... jedna dziesiąta batonika czekoladowego.

Zobacz także
  • 10
  • 6
Komentarze (13)
Zaloguj się
  • smooch

    Oceniono 40 razy 38

    Nie trzeba tak egzotycznie kombinować, proszę redakcji. Błonnika jest od cholery we wszelakich owocach i warzywach. Wystarczy sobie jeść dużo np. brokuł, malin, gruszek... jakiejkolwiek fasoli.

  • Gość: Rafał

    Oceniono 17 razy 17

    Naprawde duzo błonnika znajdziecie w zwykłej kapuście, jest to warzywo, które zawiera go bardzo dużo i do tego niewiele kosztuje.

  • Gość: Kuba

    Oceniono 12 razy 12

    jeżeli jeden batonik czekoladowy z ww artykułu (śliwki suszone vs batonik) ma 600 kcal, to nalezy zaczac nazywać rzeczy po imieniu czyli tabliczka czekolady, a nie oszukiwać się ze to tylko batonik czekoladowy!

  • Gość: Michał

    Oceniono 13 razy 7

    Jak zwykle straszą wzrostem cholesterolu, przyczyna to niby tłuszcze nasyconych.... Ludzie !!! Proponuję, abyście się douczyli, a dopiero potem publikowali artykuły. W ogóle nie znacie i nie rozumiecie mechanizmów powstawania cholesterolu, a na dodatek klasyfikujecie go jako zły i dobry. Pozdrawiam nieuków

  • Gość: Maria

    Oceniono 6 razy 6

    ostatnio odkryłam płatki gryczane z kaszy gryczanej. bardzo dobre ja zajadam bo nie mogę glutenu.

  • 0

    Lepiej brać błonnik witalny czyli mieszankę babki jajowatej i babki płesznik. Czyści, jak malowanie :D

  • ania_m66

    Oceniono 2 razy -2

    WIORKOW kretyni, nie wiorek!
    naprawde nie wstyd wam?
    porawcie ta grafike na filmiku, bo obiach nie z tej ziemi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX