Szpinak - liściaste zasilanie kwasem foliowym

szpinak

szpinak Shutterstock

Podziel się

W szpinaku, tak jak w innych warzywach liściastych, siedzi całkiem sporo kwasu foliowego. Jest on niezbędny do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania układu nerwowego. Szczególne znaczenie odgrywa zwłaszcza u samych początków życia, tzn. w życiu płodowym. Kobiety powinny przyjmować go w zwiększonych ilościach najlepiej już na 3 miesiące przed planowaną ciążą i w 3 pierwszych miesiącach jej trwania. To jeden z lepszych środków chroniących przed wystąpieniem wad rozwojowych.

Układ nerwowy na czele z mózgiem potrzebuje go jednak także później. Jego spożycie uaktywnia uspokajająco-doenergetyzowujący miks serotoninowo- noradradrenalinowy. Aby kwas foliowy mógł się dobrze przyswoić, warto skonsumować go z produktami bogatymi w żelazo. Nasza propozycja: szpinak z odrobiną czerwonego chudego mięsa.

Szpinak to także skarbnica nadającego zielony kolor chlorofilu. Tak zwana "roślinna krew" wymiecie z organizmu toksyny.  Za sprawą jego liści udzieli ci się moc dbających o młodość ciała i umysłu antyoksydantów, które przeciwdziałają wolnym rodnikom powstającym m. in. wtedy, gdy się stresujemy.

Jeśli nie lubisz szpinaku, możesz w zastępstwie sięgnąć po brokuły, brukselkę lub sałatę.

Czy to już depresja, czy po prostu gorszy nastrój?
1/15Ile przychodzi ci do głowy rzeczy, które sprawiłyby ci teraz przyjemność?
Komentarze (1)
Pokarmy szczęścia, czyli dieta na dobry nastrój
Zaloguj się
  • canyoufeelthis

    0

    Czyli jak to jest? Nie mogę jeść rogalika z czekoladą, ponieważ nastąpi wyrzut insuliny, a już czekoladę (która też składa się z cukrów prostych) bądź banany już są OK? Hmm, podejrzaaane.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX