Miód - naturalny antybiotyk, zabija bakterie i regeneruje

Shutterstock

Przechowywany w odpowiedni sposób w zamkniętym słoiku zachowa wszystkie zdrowotne wartości przez ponad 20 lat. Zdrowotne, czyli jakie? Witamin i minerałów w miodzie nie ma za wiele - znajdziemy w nim niewielkie ilości witaminy C, witamin z grupy B, dosyć dobrze przyswajające się żelazo (zapobiega niedokrwistości), przyjazny dla mięśnia sercowego potas, wapń, cynk, magnez, a także nadające piękny słoneczny kolor karoteny. Co cennego drzemie w miodzie?

Naturalny antybiotyk

Złocisty nektar pszczół jest znany ze swoich bakteriobójczych właściwości, co zawdzięcza głównie zawartości, rozprawiającej się nawet z gronkowcem złocistym, inhibiny. Jest niczym naturalny antybiotyk

Regeneracja dla ciała i umysłu

Koniec końców, miód to niecieszące się dobrą sławą cukry proste (głównie fruktoza i glukoza), mimo to uważa się go za dobry dietetyczny wybór. Nie powoduje próchnicy zębów tak jak poprzednicy, jest bardzo dobrze przyswajany przez organizm - całkowity czas jego trawienia wynosi około 2 godzin, a my niemal od razu możemy się cieszyć dopływem sił. Znany jest także z właściwości regenerujących, bywa stosowany u osób wyczerpanych, przemęczonych, po przebytych chorobach i przy przewlekłych problemach zdrowotnych, u osób starszych i dzieci. Oczyszcza organizm z toksyn przez co wspomaga wątrobę i usprawnia krążenie.

Łyżka czy dwie miodu, tak saute jak i rozpuszczonego w wodzie, herbatce czy mleku dobrze podziała w okresie wzmożonego wysiłku umysłowego oraz fizycznego. Zawarta w nim glukoza jest głównym paliwem dla mózgu, więc zasili szare komórki. Złocista substancja działa kojąco na układ nerwowy, delikatnie uspokaja zszargane nerwy. Właściwości zdrowotne miodu w znacznej mierze zależą od rodzaju roślin, z których pochodzi nektar.

Wartość kaloryczna w 1 łyżeczce (12 g): 39 kcal

Wartość kaloryczna w 100 g: 324 kcal

Komentarze (11)
Zaloguj się
  • kadykianus

    Oceniono 17 razy 11

    Tylko ksylitol. Jest to związek C5H12O5 a glukoza to C6H12O6. Dlatego ksylitol to nie glukoza, nie podnosi poziomu insuliny, nie powoduje próchnicy i otyłości, a dodatkowo bardzo ułatwia wchłanianie wapnia z pożywienia. Jest cała literatura naukowa dotycząca właściwości ksylitolu. Szczególnie w profilaktyce próchnicy zębów (likwiduje płytkę nazębną). Nie urośnie na nim ciasto drożdżowe ale tym samym pomaga likwidować zakażenia drożdżami chorobotwórczymi jak tymi z rodzaju Candida.

  • korniczek13

    Oceniono 1 raz 1

    a erytrytol?

  • six_a

    Oceniono 1 raz 1

    a tagatoza gdzie?

  • lech2011

    Oceniono 3 razy 1

    w drugiej części tego tekstu będą wnioski.
    Czekamy.

  • kasiki

    0

    jak się ktoś zastanawia na co zamienić biały cukier polecam zajrzeć na bio-kraina.pl. mają tam cały dział produktów "cukrozastępczych"

  • pretorianin3

    Oceniono 10 razy -2

    co glutei powiedzenie "zwanych pancake'ami" nie zwanych tylko nazywajacych sie po angielsku - pancake czyli places z patelni.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX