Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Białko może dużo...

Białko może dużo... Shutterstock

Podziel się

Prężnie działający układ pokarmowy, który rozprawi się ze wszystkim, co do niego wrzucisz? Bez dodatkowych kilogramów czy problemów gastrycznych? Te składniki zadbają o to, by twój metabolizm działał lepiej niż do tej pory.

Zróżnicowana dieta to jeden z kluczowych elementów przepisu na zdrowie. Kiedy układ trawienny wydaje się wyjątkowo leniwy, warto go rozruszać za pomocą odpowiednich składników. Wiadomo, że jego sojusznikami są choćby witaminy z grupy B, błonnik czy kapsaicyna. Co jeszcze? Jak stosować, żeby nie żałować? Rzeczywiście można jeść bez obaw o kontrolę wagi? Warto to sprawdzić...

Dlaczego przede wszystkim tyjesz?
Komentarze (11)
Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii
Zaloguj się
  • wiesenblum

    Oceniono 10 razy 10

    Myślę, że każdy powinien znaleźć swój własny system.
    Dla mnie mięso, białko i tłuszcze to sposób idealny. Gdy odstawię węglowodany (poza tymi z zielonych i czerwonych warzyw oraz jabłek) czuję się super i szybko łapię "rzeźbę"
    Problem w tym, że kocham smacznie i dużo jeść plus alkohol no - więc męczę się :-) Z drugiej strony: życie to i walka i przyjemności i post i wysiłek i trochę luzu.

  • piuropusz

    Oceniono 7 razy 5

    Chodzi wam o rtec i pozostaosci ddt z tych ryb? W swiecie nauki byl dluzszy artykul, wg norweskich badaczy z uniwersytetu w Bergen nie ma bardziej toksycznego jedzenia niz losos (zakladam ze w ich sklepach a nie naszych). O tym czy cos jest zrowe czy czy nie powinien decydowac caloksztalt skladnikow a nie tylko wybrane.

  • napohybelpisimsynom

    Oceniono 12 razy 4

    taa, duzo białka, duzo miesa, tluste ryby, a potem dna moczanowa

  • pawel_vogel

    Oceniono 1 raz 1

    Dla nieklikających:
    1. Kwasy omega-3. Najlepiej w tłustych rybach morskich tj. łosoś, makrela, śledź czy halibut, a także olejach roślinnych: rzepakowym, sojowym lub lnianym. Zawierają je również (chociaż w mniejszych ilościach) orzechy włoskie, soja oraz fasola.
    2. Witaminy z grupy B. źródła tych cennych witamin to m. in. pełnoziarniste produkty zbożowe, rośliny strączkowe, wątróbka, żółtka jaj i wszystkie produkty na bazie drożdży.
    3. Błonnik. Znajduje się m. in. w warzywach, owocach, otrębach i zbożach. Wybierasz to, co nieoskubane, nieprzetworzone, niesprowadzone do formy białego, miękkiego proszku. To wraz z owocami i warzywami
    4. Białka to nie tylko mięso, ryby i jaja. Dostarczy go też nabiał (w większym stopniu przetwory mleczne, tj. sery żółte czy twarogowe, niż mleko), rośliny strączkowe, orzechy czy tofu. Pewne ilości białka zawierają też produkty zbożowe, zwłaszcza te pełnoziarniste.
    5. Woda - rozpuszczanie i transport składników odżywczych
    6. Kapsaicyna - termogeneza i spalanie na wyższych obrotach, to alkaloid obecny m.in. w papryczce chilli.

  • tomasz.rze

    Oceniono 5 razy 1

    Woda, białko, błonnik, witamina... Mam pytanie: co, wg Szanownego Fachowca, NIE WSPOMAGA metabolizmu? Siedzenie i czytanie tych rad?

  • slaweczek64

    Oceniono 2 razy 0

    Omega3 w tłustych rybach znika wraz z obróbką termiczną - dlaczego nikt tego nie "zauważa" przy okazji takich artykulików

  • mipp

    Oceniono 8 razy -6

    Miały być wspomagacze metabolizmu - a na pierwszym miejscu omega 3, załamka. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe to chyba najbardziej antymetaboliczny składnik jaki jest

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX